کد خبر: ۴۵۹۳
تاریخ انتشار: 26 دی - 1394 13:21
نماینده اهل سنت کشور روسیه ضمن تشکر از برپایی دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی توسط موسسه راهبردی حق پژوهی از آن به عنوان ادامه راه و نامه رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به جوانان اروپا یاد کرد.
5454

نماینده اهل سنت کشور روسیه در گفتگو با خبرنگار فرقه نیوز در قم ضمن تشکر از برپایی دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی توسط موسسه راهبردی حق پژوهی از آن به عنوان ادامه راه و نامه رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به جوانان اروپا یاد کرد.

نماینده اهل سنت کشور روسیه در ادامه گفت: اسلامی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بدون واسطه شناخته شود بدون شک خالی از هر گونه تحجر و انحراف است.

وی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری در روسیه خوانده شد و تمام مسلمانان این نامه را مشاهده کردند و از آن استفاده کردند و بر همگان آشکار شد که تمام این اختلافاتی که در بین مسلمانان دیده می‌شود به خاطر جهل است به همین جهت شیعه و اهل سنت باید با هم ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و همدیگر را درک کنند. زیرا قرآن ما یکی است قبله ما یکی است و مشترکات زیادی داریم و اختلافات کمی بین ما است البته این اختلافات همیشه بوده و بین تمامی گروه‌های جهان وجود داشته است و تازگی ندارد و مهم اشتراکات زیادی است که بین ما وجود دارد. دید مقام معظم رهبری به گونه‌ای است که ایشان تاکید بر آن دارند که مسلمانان برادرن همدیگر هستند و باید به یکدیگر کمک کنند چون ایشان اعتقاد دارند مسلمانان آینه یکدیگر است.

وی در ادامه به فرقه های تفرقه افکن در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: متاسفانه بعضی از گروه‌ها و فرقه‌ها خلاف حدیث عمل می‌کنند و با تکفیر دیگران موجب اختلافات می‌شوند که این حرکت آن‌ها دروغی بیش نیست. تمسک آن‌ها به قرآن و سنت دروغ است زیرا دوری از تفرقه یکی از ارکان مهم اسلام است. وقتی رهبر انقلاب تاکید بر وحدت بین برادران اهل سنت و شیعه می‌دهند چرا این فرقه‌ها و گروه‌ها با تکفیر یکدیگر موجب تشدید اختلافات می‌شوند و ادعای مسلمانانی هم دارند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید طبق فرمایش رهبر انقلاب و نامه ایشان دوستی را بین اهل سنت و شیعیان حفظ کنیم و اسلام را به جهانیان معرفی کنیم نه با تفرقه باعث ضعف اسلام شویم و دشمنان اسلام را خوشحال کنیم.

نماینده اهل سنت کشور روسیه در ادامه گفت: اختلافاتی که در امت پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که از زمان فوت آن حضرت شروع شد و جریان تکفیری بعد از فوت خلفا راشدین مشاهده شد. امیدوارم هر چه زود‌تر راه حل از بین رفتن تحجر و اسلام امریکایی پیدا شود زیرا این درد بزرگی است که امروزه اسلام به آن دچار شده و موجب تفرقه بین مسلمانان شده است و می‌توان از آن به عنوان مصیبت امت محمد (ص) نام برد.

وی ادامه داد: ما این همایش را دنبال کردیم و از برگزار کنندگان این همایش تشکر ویژه ای داریم چون امروزه این فرقه‌ها اسلام را از دید دیگران پایین می‌آورد و دشمنان اسلام همین را می‌خواهند که چهره اسلام را بد نشان دهند و اسلام را با تفرقه تضعیف کنند. من اعتقاد دارم این همایش‌ها ما را در مقابل دشمنان اسلام محکمتر می‌کند و موجب بیداری و شناخت مسلمانان از این گروه‌های تکفیری می‌شود تا صف خود را از آن‌ها جدا کنند.

 

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار