کد خبر: ۱۵۷۳۲
تاریخ انتشار: 28 خرداد - 1396 16:40
کتاب اطلس رهبران «تصویری از صحنه داعیان مذهب در جهان اهل سنت» که به تلاش محمد مهدی تجریشی، محمد طلائی و حمید عظیمی گردآوری و به همت نشر معارف در یک هزار جلد منتشر شده است.
به گزارش فرقه نیوز؛ کتاب اطلس رهبران «تصویری از صحنه داعیان مذهب در جهان اهل سنت» که به همت نشر معارف در قطع رقعی و در 520 صفحه منتشر شده است.
این کتاب در 6 بخش و یک پیوست نوشته شده که شامل جریان سنتی، جریان نو سلفی، جریان سلفی، جریان جهادی، جریان صوفیه و نو مبلغان و پیوستی به نام وقایع نگاری است.
عناوین مقالات بخش نخست این کتاب را جریان سنتی نوشته «احمد الطیب؛ شیخ الازهر»، «فتح الله گولن؛ رهبر جنبش هزمیت»، «مصطفی بسری؛ رئیس عام نهضت العلمای اندونزی»، «عبدالله بن بیه؛ برجسته‌ترین عالم مالکیه»، «طاهر القادری؛ مهم‌ترین چهره مذهبی بریلوی ها» و... برخی چهره‌های فرعی شامل می‌شوند.
موضوع مقالات بخش دوم جریان نوسلفی است که مقالات آن توسط «یوسف القرضاوی؛ رهبر معنوی اخوان المسلمین»، «صفوت حجازی؛ عالم مطرح طیف قطبی اخوان»، «عطاء ابورشته؛ امیر حزب التحریر» و... نوشته شده است.
عناوین مقالات بخش سوم با موضوع جریان سلفی شامل «صالح الفوزان؛ عضو هیات کبار علمای سعودی»، «ابواسحاق الحوینی؛ چهره اصلی سلفیه البانیه»، «عبدالرحمان عبدالخالق؛ چهره اصلی سلفیه حرکیه»، «محمدتقی عثمانی؛ چهره بارز دیوبندیه»، «محمد عبدالوهاب صاحب؛ امیر جماعت تبلیغی در پاکستان» و است.
جریان جهادی «ابو محمد المقدسی؛ رهبر معنوی القاعده»، «ابوبکر البغدادی؛ امیر دولت اسلامی عراق و شام» و چهره‌های فرعی عناوین مقالات بخش چهارم هستند.
عناوین مقالات بخش پنجم با موضوع جریان صوفیه شامل «هشام الکبانی؛ شیخ طریقت نقش‌بندی حقانی» و چهره‌های فرعی و عناوین مقالات بخش ششم، جریان نو مبلغان «عمرو خالد؛ پیشکسوت مبلغان»، «ذاکر نایک؛ شهیرترین چهره اسلامی شبه قاره» و.. می‌شوند.

این کتاب، توسط جمعی از پژوهشگران اندیشکده مرصاد تهیه شده است که در بررسی هریک از این چهره‌ها تلاش شده که علاوه بر جریان‌شناسی فکری و اندیشه سیاسی آنها، اطلاعاتی درباره تأثیرگذاری در مورد میزان نفوذ، اثرگذاری و همچنین راهبردهای هر یک از این چهره‌ها برای توسعه نفوذ جریان مربوط به خود، ارائه شود.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت پاتوق کتاب نسبت به سفارش آن اقدام کرده و یا با دفتر مرکزی نشر معارف قم تماس بگیرند./فارس
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار