کد خبر: ۱۷۴۲۹
تاریخ انتشار: 26 مرداد - 1400 15:02
علمای بحرین اقدامات سختگیرانه دولت بحرین علیه مراسم عزاداری محرم به بهانه تدابیر بهداشتی را محکوم کردند و گفتند، این اقدامات هیچ تفسیر منطقی جز سیاست فرقه‌گرایی و هدف گرفتن سازمان‌یافته دین ندارد.
به گزارش فرقه نیوز، علمای بحرین تعرض آل‌خلیفه به مناسک دین و نیز آزادی دینی را محکوم کردند و خواستار توقف فوری آن شدند.

بر اساس گزارش «العهد»، در بیانیه صادر شده آمده، اقدامات سختگیرانه دولت بحرین هیچ ربطی به احتیاط‌های پزشکی ندارد و هیچ تفسیر منطقی جز سیاست فرقه‌گرایی و هدف گرفتن سازمان‌یافته دین با هدف تسلط و تحمیل هیمنه سیاسی بر عقاید مذهبی ندارد.

علمای بحرین در ادامه گفته‌اند، موکب‌های حسینی در بحرین به برکت بیداری مومنان و تمایل به انجام وظیفه شرعی،  نکات بهداشتی را در بالاترین حد رعایت می‌کنند پس چرا باید اینقدر به صورت روزانه تحت رصد و تهدید به بهانه احتیاط های پزشکی قرار بگیرند.

در پایان بیانیه مذکور خطاب به دولت بحرین آمده، اگر در پیگیری تخلفات بهداشتی جدی هستید باید آنها را در مکان‌های دیگری که خوب می‌شناسید، پیدا کنید.

در ادامه شیوه سرکوبگرانه نظام آل‌خلیفه، نیروهای امنیتی بحرین بنرها و پرچم‌های عاشورایی را از چند منطقه این کشور جمع کردند.

کارگران شهرداری که مورد حمایت «مزدوران» نظام بحرین هستند پرچم‌های حسینی را از شهر «المصلی» جمع‌آوری کردند و نیروهای امنیتی نیز بنرهای نصب شده ویژه ماه محرم را در مسیر‌های شهر «البلده» برداشتند. اما در «البلاد القدیم»، نیروهای آل‌خلیفه بنرهای عاشورایی را بر روی زمین انداختند.
منبع: فارس
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار