کد خبر: ۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: 17 شهريور - 1400 16:27
اعتقادات و ادیان عجیب و غریبی با مناسک و آداب و رسوم خاص و نامتعارفی در گوشه و کنار جهان حاکم است. افراد و فرقه‌هایی این آداب و رسوم را به دلایل مختلفی انجام می‌دهند، در ادامه با بعضی از این باورها در جهان آشنا شوید.
به گزارش فرقه نیوز، دیه‌گو مارادونا، اسطوره‌ای برای عاشقان فوتبال در جهان بود؛ اما در کشور آرژانتین از سال ۱۹۹۸ تبدیل به الهه‌ای مورد پرستش شد و طرفدارانش جشن تولد ۳۸ سالگی او را به شکلی خاص و خلاقانه جشن گرفتند.


امروزه کلیساهایی به نام مارادونا وجود دارد، و مریدان مارادونا از ۱۰۰ هزار تن در جهان بیشتر شده‌ اند؛ از جمله آداب و رسوم آنها پوشیدن پیراهن ورزشی شماره ۱۰ و خواندن ذکرهایی برای اوست. برای گرویدن به دین مارادونا کافی است تا این جماعت عجیب، قسم بخورند که مارادونا برترین فوتبالیست تمام زمانهاست.

خدمتکار شاهزاده فیلیپ

شوهر فقید ملکه الیزابت یک فرد معمولی برای ساکنان روستای یاکل در جزیره تانا در وانواتو نبود، بلکه خدایی بود که برای او دین و مناسک انجام می دهند، آنها معتقدند او پسر خدای زمین بود و برای ازدواج با ملکه‌ای قوی و ثروتمند جزیره را ترک کرد و روزی به آنجا باز می‌گردد.

رهبران روستا، پس از مرگ شاهزاده فیلیپ، گفتند که نمی‌دانند چه کسی رهبر معنوی جدید آنها می شود و روح دوک ادینبورو هنوز زنده است، اما گم شده و برخی از ساکنان بر این باورند که در کالبد پسرش چالرز یا نوه هایش ویلیام و هری زندگی خواهد کرد.

کلیسای اتانازی

طبق نظر این کلیسا، انسانها یک جور وبا (همه‌گیری) هستند که باید از بین بروند، و براساس این باور انسانها را بدون قید و شرط می‌کشند.

از سوی دیگر، آنها دارای آیین‌ها و باورهایی هستند که جامعه آنها را محکوم می کند، مانند دفاع از حق سقط جنین رایگان و امکان نبش قبر مردگان، به شرطی که این کار با اجازه قبلی مردگان انجام شود. شعار معروف پیروان این کلیسا این است که "برای نجات سیاره زمین، خودتان را بکشید".

رائیلی

پرستندگان رائیل، زمانی به فرقه‌ای تبدیل شدند که بنیانگذار آن کلود فوریلون، خواننده و روزنامه نگار مشهور فرانسوی و متخصص در اتومبیل‌های ورزشی، رائیل را تقدیس کرد و بر این باور بود انسان و حیوانات توسط موجودات فضایی خلق شده‌اند.

از جمله آیین های این فرقه می‌توان به نمایش‌های رزمی اشاره کرد و تعمیدها در کلیسای آنها با روش سلولی و با کمک راهنمایان انجام میشود.‌

فرقه پولی‌بابا

پولی بابا یک شهروند هندی بود که در شهر خود جودپور با موتورسیکلت رویال اینفیلد ۳۵۰ CC می‌راند. یک روز در تصادف غم انگیزی جان خود را از دست داد به درخت برخورد کرد. سپس پلیس جسد را به سردخانه و موتورسیکلت را به گاراژ شهرداری منتقل کرد، اما گزارشات مکرر می‌گویند که دوچرخه روز بعد در محل حادثه پیدا شد و دوباره به گاراژ بازگردانده و این موضوع چند روز برای ساکنان شهر تکرار شد و پس از آن، هندی‌ها تصور کردند پولی بابا و دوچرخه‌اش از خدایان هستند، بنابراین برای او آرامگاه ویژه‌ای ساختند و دوچرخه و مجسمه او را برای عبادت در آن مکان گذاشتند.

جیدیا

جیدیا یک سازمان رهبانی، روحانی و دانشگاهی باستانی است که از داستان‌های سینمایی الهام گرفته شده و در مجموعه‌ها و فیلم‌های جنگ ستارگان ظاهر شده است و در ایالات متحده، بریتانیا، نیوزلند و جمهوری چک به چشم می‌خورد. در این فرقه آنها بر امور خیریه تمرکز می‌کنند و سلاح سنتی آنها شمشیر نورانی است.


انتهای پیام/


ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار