کد خبر: ۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار: 20 مهر - 1400 09:11
جامعه روحانیت مبارز در بیانیه ای با اشاره به فاجعه قندوز تصریح کرد: از دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی می خواهد با تمام توان برای دفاع از مظلومان هزاره و دیگر اقوام مظلوم افغانستان تحرک بیشتری داشته باشند و نگذارند میلیونها نفر از مردم محروم این کشور، اینگونه قربانی فتنه‌ های داعش و تحجر شوند.
به گزارش فرقه نیوز، جامعه روحانیت مبارز در پی حادثه انفجار در مراسم نمازجمعه قندوز افغانستان و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران، در بیانیه ای خواستار تحرک بیشتر علمای مسئول و متعهد جهان اسلام، به ویژه دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی نسبت به مردم مظلوم هزاره شد.

در بیانیه جامعه روحانیت مبارز آمده است:

فاجعه غمبار شهادت مسلمانان مؤمن و نمازگزاران مراسم عبادی نماز جمعه‌ مسجد سید آبادِ ولایتِ قندوز در افغانستان، بار دیگر جنایات مدعیان کذاب مسلمانی  و داعشیان دست پرورده آمریکا را در اذهان زنده کرد و نشان داد که فتنه گران و ایادی آنها هنوز در این سرزمین مظلوم، حضور داشته و با کینه توزی نسبت به این ملت شجاع و وطن رنج کشیده آنان، کماکان توطئه سازی و دسیسه چینی می کنند.

جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: پرسشی که ذهن هر ناظر دلسوز را درگیر می سازد این است که این میزان از سبعیت و خونخواری در قبال این مردم مظلوم به ویژه نسبت به مردم پاک نهاد هزاره و شیعیان به چه جرمی صورت می پذیرد!؟ آیا به جرم ایستادگی و جانفشانی‌ آنها در راه استقلال کشورشان است یا به جرم تسلیم نشدن در برابر توطئه‌ طراحی شده از سوی کمپانی‌های نفت و گاز آمریکائی است یا به جرم مسلمان بودن یا شیعه بودن آنهاست که با هدف ایجاد نزاع و تفرقه بین امت اسلامی و طوایف و مذاهب ‌افغانستانی صورت می پذیرد؟

این تشکل سیاسی تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز از همه‌ دولتهای مسلمان، از همه‌ نخبگان و علمای مسؤول و متعهد جهان اسلام، از همه‌ آزادگان و دلسوزان امت اسلامی، و به ویژه از دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی می خواهد با تمام توان برای دفاع از مظلومان هزاره و دیگر اقوام مظلوم افغانستان تحرک بیشتری داشته باشند و نگذارند میلیونها نفر از مردم محروم این کشور، اینگونه قربانی فتنه‌ های داعش و تحجر شوند.  

در ادامه این بیانیه عنوان شده است:  از همه مجامع مدعی حقوق بشر و دولت‌هایی که‌در قبال کشته شدن یک فرد با هر مستمسکی دم از حقوق بشر و حقوق انسان می‌زنند سوال می کنیم که چگونه است در قبال کشته شدن بیش از یکصد انسان بیگناه و مظلوم، آن هم در حال عبادت و در یک مکان مذهبی سکوتی مرگبار پیشه می کنند؟

جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه در میان تحولات افغانستان همچنین، شنیدن اخبار و گزارش‌های مربوط به آوارگی دهها هزار تن از شیعیان و هزاره ها و خانواده های ایشان از کودکان و زنان و سالخوردگان قلب هر مسلمان و بلکه هر انسانی را می فشارد، خاطرنشان کرد:  این مردم مظلومانه و مهجورانه از خانه و آشیانه خود دربدر شده اند. حاکمان مستقر در افغانستان نباید اجازه دهند جنگ مذهبی با خونریزی چنین گروههای غافل، متحجر و سنگدلی، در این کشور و خدای ناخواسته در نقاط دیگر دنیای اسلام ریشه بگیرد و بیش از هر چیز ایفای نقش خطیر و مسوولیت پذیری علما و نخبگان و سیاسیون در این بین مورد انتظار است.  

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از جوانان و مردم مظلوم و سلحشور افغانستان از هر قومی که هستند نیز می خواهیم به پروردگار علیم توکل کنید، و از او مدد بجوئید، و با شجاعت در مقابل درندگان شیطان صفت، ایستادگی نمائید و به وعده‌ صادق الهی امید داشته باشید که: سیجعل الله بعد عسر یسرا... 

 جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه با اشاره به اینکه بدون تردید مسئولیت تأمین امنیت و دفع این فتنه خطرناک متوجه حکومت فعلی مستقر در کابل است، تصریح کرد: از خداوند سبحان، برقراری صلح پایدار و آرامش کامل را در این سرزمین رنج دیده و بلا کشیده مسئلت داریم و این مصیبت جانکاه را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به عموم امت اسلامی و مردم رشید افغانستان به ویژه به خانواده ‌ها و داغداران این فاجعه تلخ تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان علو درجات برای شهدای عزیز مسئلت می‌ نماییم.

انتهای پیام/
منبع: فارس
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار