کد خبر: ۱۷۵۴۳
تاریخ انتشار: 08 آبان - 1400 10:22
سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه، محمدعلی طاهری پس از فرار از ایران و سکونت در کانادا، انتظار داشت مورد استقبال محافل علمی خارجی قرار گیرد و تئوری های وی را مورد آزمایش قرار داده و حتی قبول کنند؛ ولی هیچ توجهی به او نشد.
به گزارش فرقه نیوز، محمدعلی طاهری پس از اینکه در اردیبهشت 1398 از زندان آزاد شد در اسفند همان سال به کانادا فرار کرد. با اینکه وی مشروط آزاد شد، از ایران خارج شده و امروز در کانادا آزادانه به فعالیت خود ادامه می دهد. از آن‌جا که وی هیچ تخصصی ندارد که شغلی برای خود اختیار کند و از طرفی دیگر مطالب بیهوده وی در کانادا خریدار ندارد، مجبور است با شبکه سعودی ایران اینترنشنال و دیگر شبکه‌های معاند مصاحبه کند تا خود را از این وضعیت اقتصادی نجات دهد.

سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه، محمدعلی طاهری پس از فرار از ایران و سکونت در کانادا، انتظار داشت مورد استقبال محافل علمی خارجی قرار گیرد و تئوری های وی را مورد آزمایش قرار داده و حتی قبول کنند؛ ولی هیچ توجهی به او نشد. طی دوسال سکونت طاهری در کانادا، او فقط سرگرم بیان مطالب قبلی حلقه به شیوه جدید، در سایتی به نام آکادمی حلقه شد و وانمود کرد در حال مدیریت و سروسامان دادن به تشکیلات خود است.

در همین دو سال بسیاری از شاگردان اصلی وی از او جدا شده و خود را جریان اصلی و واقعی عرفان حلقه دانستند و این مسئله تا جایی پیش رفت که در واقعی بودن طاهری در کانادا شک کردند و همین مسئله باعث شد که طاهری علیه شاگردان خود بیانیه‌هایی دهد و حکم اخراج آنان را صادر کند. با انزوای طاهری در کانادا و پشت کردن حامیان قبلی به او و فراموش شدنش، وی این روزها تلاش می کند از راه های گوناگون خود را مطرح و با  ترفندهای جدید کسب درآمد کند.

او با کسب درآمد از عکس گرفتن با دو تن از کاندیداهای مجلس کانادا و حمایت از آنان در اقدامی عجیب جلوی دوربین ایران اینترنشنال سعودی رفته تا در مصاحبه‌ای علیه ایران شرکت کند و صحبت‌هایی موافق میل این شبکه بیان کند.

در این مصاحبه 45 دقیقه ای طاهری و مجری اینترنشنال طبق روال عادی این شبکه که صرفا ایجاد شبهه و هجمه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تلاش کردند چهره نظام ایران را تخریب و ضد حقوق بشر معرفی کنند.

او در این مصاحبه علاوه بر مظلوم نمایی و دیکتاتور خواندن نظام اسلامی ایران مدعی شد هیچ نکته منفی و انحرافی در آموزه های او وجود نداشته و او به ناحق در ایران محاکمه و مجازات شد. این در حالی است که کارشناسان مختلف انحرافات و تناقضات بی شمار آموزه های طاهری با دین و قرآن، علم و... را ثابت کردند. طاهری در آخرین دفاعیه خود در سال 96، 40 دروغ آشکار مطرح کرد که منتقدان ایشان دروغ های او را در کتابی به تفصیل شرح و نقد کرده اند.

باید گفت ده‌ها مورد از انحرافات طاهری با سند از منابع فرقه حلقه در جلسه اول دادگاه طاهری توسط بعضی اساتید مطرح شد که طاهری از جواب دادن به آن عاجز بود و تنها کلام وی این بود که اگر صوت یا فیلم آن باشد قبول میکنم. این اشکالات در جلسه دوم دادگاه وی به همراه فیلم ها و صوت های کلاس های وی ضمیمه شد و مطرح شد؛ در این صورت قاضی حکم به اعدام وی داد.

اشکالاتی که به وی شده بود از تناقضات کلام وی با قرآن، با روایات، و توهین به معصومین (علیهم السلام) و اعتقادات منحرف از دین اسلام است که هیچ جایی شکی برای محکوم کردن وی نمانده بود. ولی متأسفانه نفوذ در بین برخی صاحبان نفوذ باعث شد که حکم وی به 7 سال حبس تقلیل یابد و آزاد شود!


انتهای پیام/

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: