کد خبر: ۱۷۵۴۹
تاریخ انتشار: 12 آبان - 1400 10:05
ارتباط با اجنه؛
در فرقه حلقه اسامی خداوند و نام زیبایِ «بسم‌الله الرحمن الرحیم» خوانده نمی‌شود و به‌جایش جمله‌ی «به نامِ بی‌نام او» گفته می‌شود.
فرقه نیوز-عرفان های نوظهور، در فرقه حلقه اسامی خداوند و نام زیبایِ «بسم‌الله الرحمن الرحیم» خوانده نمی‌شود و به‌جایش جمله‌ی «به نامِ بی‌نام او» گفته می‌شود.

این سنت عجیب را محمدعلی طاهری سرکرده فرقه حلقه بنیان گذاشت بسیاری از متون و جزواتِ آموزشی فرقه حلقه اکنون به همین صورت منتشرشده و در کلاس‌های آموزشی غیرقانونی این فرقه توزیع می‌شود. به‌رغم این‌که در قرآن بیش از 200 نام برای خداوند ذکرشده و نامِ «الله» به‌تنهایی بیش از 2800 بار در قرآن [1] تکرار شده است، در فرقه حلقه اصرار بر این است که خداوند را بدون نام یاد کنند. درحالی‌که قرآن نقطه‌ی مقابلِ عرفان حلقه را دستور داده و می‌گوید: خدا را با نامهایِ نیکویش صدا کنید و او را با همین نام‌ها بخوانید (وَللّه‏ِِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها).[2] جالب‌تر آن‌که در روایات تأکید شده اگر خدا را بانام‌هایش بخوانید دعایتان به استجابت می‌رسد. رسول خدا (ص) فرمود: برای خداوند، نودونه اسم است که هر کس خدا را بدان‌ها بخواند دعایش مستجاب می‌شود.3

اجنه اجازه ندارند در زندگی انسان‌ها ورود کنند اما اگر گذرتان به دکان‌های پیشگویی ورمالی بازشده باشد، فردی که می‌خواهد این عمل را انجام دهد ابتدا از شما اجازه‌نامه‌ای می‌گیرد، این اجازه‌نامه کلید ورود نیروهای شیطانی به زندگی شماست.

در فرقه حلقه این حیله با استفاده از جملاتی مثل  موجودات غیر ارگانیک در شما وجود دارد و برای این‌که بتوانید با خداوند ارتباط برقرار کنید باید ما این موجودات را از شما دفع کنیم» اجازه‌نامه ورود اجنه به زندگی قربانی را می‌گیرند.

اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد و باورش برای اعضای تازه‌وارد حلقه دشوار است این است که نمی‌خواهند قبول کنند که فرقه حلقه با استفاده از نیروهای شیطانی درصدد رفع مشکلات و آرامش مقطعی آنان می‌شود. همه میدانیم که نامِ خدا جزو یکی از حرزهای رحمانی است و باعث می‌شود قوای شیطانی و شر ـ که در عرفان حلقه آن‌ها را موجودات غیر ارگانیک می‌خوانند ـ نتوانند در زندگی انسان‌ها نفوذ کنند.

 شاید بگویید عرفان حلقه پرچم‌دارِ مبارزه با این نیروهاست و مدعی است این نیروها را از زندگی دیگران دور می‌کند! در پاسخ می‌گوییم: مسئله دقیقاً همین است که عرفان حلقه و اتصالاتش، دقیقاً خود بسترسازِ نفوذ این نیروها در زندگی افراد شده و کسانی که اتصالات را تجربه می‌کنند نمی‌دانند که آلودگی‌ها دقیقاً پیامد اتصالات است و هیچ ربطی به امراضِ قبلی فرد ندارد و ادعای «برون‌ریزی» فریبی است که آلودگی‌های عرفان حلقه را بپوشاند. به عبارتِ روشن‌تر، عرفان حلقه ازآنجاکه می‌داند بعد از اتصالات پای این نیروها به زندگانی افراد باز می‌شود، با فریب از قبل اعلام می‌کند؛ «حالت‌های غیرعادی که بعداً عارض می‌شود، بروزِ امراضِ قبلی شماست». درحالی‌که آنچه عارض شده، خود مرضی جدید و ناشناخته است که عرفان حلقه آن را ایجاد کرده و راهِ درمانش را نیز نمی‌داند.
در فرقه حلقه اسامی خداوند و نام زیبایِ «بسم‌الله الرحمن الرحیم» خوانده نمی‌شود و به‌جایش جمله‌ی «به نامِ بی‌نام او» گفته می‌شود.
در اینجا توجه به دو نکته لازم است: 2 ـ ابتلای انسان به قوای شیطانی وجنیان حتماً ارادی است، اما لزوماً آگاهانه نیست؛ یعنی قبل از ابتلا، حتماً اعمال و رفتارهایی از آدمی سرزده که به این قوا گرفتارشده‌اند، اما ممکن است ندانند که چنین کارهایی به گرفتاری در دامِ چنین نیروهایی منجر می‌شود. به عبارتِ روشن‌تر مقدماتِ گرفتاری، همگی به دستِ آدمی رقم می‌خورد، اما لازم نیست که حتماً فرد کارهایش را با همین هدف انجام بدهد. بماند که استمرارِ آن در اختیار آدمی نیست و برهم زدنِ قرار با نیروهایی که با دست خود آن‌ها را دعوت کرده‌ایم به‌صورت یک‌طرفه ممکن نیست و این نیروها مزاحمت‌های جزئی برای افرادی که ابتدا آن‌ها را با آغوشِ باز تحویل گرفته بودند ایجاد کنند. ازاین‌رو باید گفت این‌گونه نیست افراد در تمامیِ مراحلِ تأثیرپذیری و آلودگی به این شبکه، علم و التفات داشته و بااراده‌ی پیشین به همه‌ی مراحلِ آن، تن دهند. گاهی اتفاق افتاده افرادی بعد از چند سال متوجه شده‌اند که پاره‌ای از کارهایشان و یا نیروهای غیرعادی‌شان مربوط به این شبکه بوده است. مقدماتِ ارادی به صورت‌های متفاوتی رخ می‌دهد که عرفان حلقه روشِ «قفلِ ذهنی» را انتخاب کرده است. یکی از مقدماتِ ارادی، تسلیم شدن در مقابلِ موجوداتِ ناشناخته است؛ چراکه تنها شرطِ اتصال در حلقه، نظاره‌گریِ محض است که به معنیِ در اختیار گذاشتنِ خود و دریافت کردن است. با این توضیح روشن شد همین‌قدر که به دیگری اجازه‌ی تصرفِ ابتدایی داده شود، خود عملی ارادی محسوب می‌شود.

نکته دیگر این‌که هنرِ دین در این زمینه، ایجاد لایه‌های محافظی است که از اساس بسترِ ورود این نیروها را مسدود می‌کند. به‌عبارت‌دیگر دین با مجهز نمودن افراد به ایمان دینی (که یکی از مهم‌ترین حرزها، التزام به ظواهر شرع مقدس و برنامه‌های روزانه عبادی است) راهِ پیشگیرانه را انتخاب کرده است. اگرچه در مرحله‌ی درمان هم راه‌کارهای دینی راهگشاتر، ساده‌تر و زودبازده‌تر است.

در اینجا ما به کسانی که اتصالات را تجربه کرده‌اند پیشنهاد می‌دهیم ـ برای امتحان هم که شده ـ چند مدتی باایمان و جدیت، سوره‌های شریفه‌ی ناس و فلق و همین‌طور آیۀالکرسی را هرروز چند بار با حضور قلب بخوانند و بعد ببینند که عاقبتِ اتصالات چه می‌شود! خواهند دید که شبکه شعور کیهانی به‌محض آمدنِ اسامی خداوند و واژگان رحمانی، چگونه خود را مخفی می‌کند و همچون تارعنکبوت در هم می‌پیچد. متأسفانه گاهی بعضی از افرادی که اتصالات را پشت سر گذاشته‌اند اعتراف می‌کنند که اتصالات، اثر وضعی بر قوای روحی آن‌ها گذاشته و گرایش‌های معنوی و الهی را در وجود ایشان بسیار ضعیف کرده است. حتی گاهی صراحتاً می‌گویند: «گاهی آیات قرآن و کلام وحی بر زبانمان جاری نمی‌شود و انگار موجودی در کنار ما ایستاده و ما را از این عمل نهی کرده و حتی ما را قفل می‌کند».

در احادیثِ معصومین، بر گفتنِ نام‌های خداوند تأکید شده و اطمینان داده‌اند که این اسامی اثر وضعی دارد و تکرارِ آن‌ها مانع حضور نیروهای شیطانی بوده و سدی در مقابل جنیان و قوای غیر رحمانی محسوب می‌شود.

امام رضا (علیه‌السلام) فرمود: هر كس پس از نماز صبح صدبار بگوید: «بسم‌الله الرحمن الرحیم، لاحول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»؛ به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیك‌تر شده و به‌راستی‌که در مدار اسم اعظم قرارگرفته است.[4]

پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله) درباره آدابِ بیرون آمدن از منزل فرمود: كسى كه هنگام خروج از منزل بگوید؛ «بسم‌الله الرحمن الرحیم» دو فرشته مى‌گویند: هدایت شدى... در این هنگام شیطان می‌گوید: چگونه مى‌توانم در بنده‌اى كه هدایت‌شده و در حفاظ واردشده و بی‌نیاز شده است، نفوذ كنم؟[5]

اضافه می‌کنیم در اسلام سه دسته حرز وجود دارد که مهم‌ترین خاصیت آن‌ها، محافظت از نیروهای جنیان و شیاطین و جلوگیری از طلسمات و چشم‌زخم است. 1. حرزهای پوششی (مانند سنگ‌های عقیق، فیروزه، شرف الشمس...) 2. حرزهای نوشتاری مانند کلمات وحیانی که با شرایطِ خاصی نوشته می‌شود (مانند حرز امام جواد (ع) و نوشتن بعضی آیات قرآن) 3. حرزهای لفظی (به زبان جاری کردن اسامی خداوند و یا آیات قرآن و.). جالب آن‌که بیشترین حرزهای دینی همان حرزهای لفظی و گفتاری‌اند و عرفان حلقه دقیقاً به جنگِ این دسته از حرزها رفته است. محروم نمودنِ افراد از نام‌ها و اسامی خداوند در عرفان حلقه، باهدف شکستنِ سدِ حرزهای رحمانی صورت می‌گیرد.

حال مشخص شد که فرقه حلقه چرا از گفتن نام مبارک الله پرهیز می‌کند و با گفتن جمله به نام بی‌نام او به‌جای بسم‌الله الرحمن الرحیم چه هدفی را دنبال می‌کند.



پی نوشت:

[1]. لفظ مبارکه الله در قرآن 2816 بار تکرار شده است.

[2]. اعراف، 180.

[3]. للهِ تَبَارَکَ وَ تَعالی تِسعَةٌ وَ تِسعینَ إِسماً مَن دَعا اللهُ بِهَا أستَجابَ لَهُ و مَن أَحصاها دَخَلَ الجَنَّةَ، (بحارالانوار/ ج4/ ص187/ روایت 2/ باب 3).

[4] . سفینه البحار، ج 1، ص 661.

[5] . ثواب الاعمال، ص 349.





ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار