کد خبر: ۱۷۵۵۶
تاریخ انتشار: 18 آبان - 1400 09:00
عزت مطهری، از مبارزان انقلابی دوران ستمشاهی در بخشی از یک مصاحبه که به مناسبت بازخوانی رخداد آزادی تنی چند از زندانیان سیاسی رژیم شاه در آبان ۵۷ انجام شده؛ پیرامون ارکان سازمان مجاهدین خلق که بعدها به منافقین مشهور شدند، صحبت‌های قابل تأملی را مطرح کرده است.
به گزارش فرقه نیوز، آقای مطهری در این باره می‌گوید: "قضیه تغییر ایدئولوژی بحث مفصلی دارد. متأسفانه برخی از دوستان ما که می‌خواهند حفظ آبرو کنند تمام انحرافات و اشکالات مجاهدین را گردن مسعود رجوی انداختند، درصورتی‌که این‌گونه نیست و ایدئولوژی اینها و سرانشان که از نهضت آزادی بودند از روز اول یک حالت نفاق و دوگانه‌ای داشتند و مبارزه‌شان مذهبی صرف نبود و مثل فدایی‌ها مبارزه اقتصادی و امپریالیسم مد نظرشان بود. در تمام نوشته‌های اینها چیزی نمی‌توانید پیدا کنید که نوع حکومت مطلوبشان چیست. "

او می‌افزاید: بنابراین از اول حکومتی بر مبنای جبهه می‌خواستند که هم مذهبی‌ها هم مارکسیست‌ها و تفکرات مختلف که مختلف امپریالیسم باشند در آن نقش داشته باشند حتی برخی بچه‌های مارکسیست را هم عوض‌گیری کرده بودند و من می‌گفتم شما باید اول اینها را مسلمان کنید بعد عضو شوند که می‌گفتند خیر ما اگر کمونیست‌ها را جذب کنیم می‌توانیم اینها را بر سر فدایی‌ها بزنیم و بگوییم استراتژی ما این‌قدر پیشرفته است که کمونیست‌ها را مسلمان می‌کند. مجاهدین دستگیری اصلی‌شان مربوط به سال ۵۰ بود و در آنجا هم که هنوز تغییر ایدئولوژی انجام نشده بود. 

خاصّه اینکه سازمان منافقین و سمپات‌های آن همواره تقلا کرده و می‌کنند که به خود صبغه‌ای دینی و اسلامی نیز ببخشند!

ادعایی که با صحبت‌های آقای مطهری، دروغ بودن محض آن کاملا هویدا می‌شود.

گفتنیست، آقای مطهری یا همان "عزت شاهی" از مجاهدان بزرگ و ستمدیده دوران رژیم شاه است که تمام عمر جوانی خود را در راه مبارزه در میدان و در زندان با رژیم ستمشاهی گذراند و پس از انقلاب نیز کمک شایانی به رسواسازی خط نفاق کرد.

گفته می‌شود که عزت مطهری یکی از اصیل‌ترین منابعی است که پیرامون شناخت جریانات معارض پهلوی و حقایق گذشته بر زندانیان سیاسی در زندان‌های امنیتی شاه، می‌توان به او و خاطراتش رجوع کرد.


انتهای پیام/

پ. ن: در صحبت‌های آقای مطهری مشاهده می‌شود که ایشان می‌گوید: متأسفانه برخی از دوستان ما که می‌خواهند حفظ آبرو کنند تمام انحرافات و اشکالات مجاهدین را گردن مسعود رجوی انداختند.

به نظر می‌رسد منظور عزت مطهری از بیان این جمله اشاره به کسانی از مبارزین انقلابی باشد که در پیشا انقلاب و قبل از مارکسیست شدن ظاهری سازمان با این تشکل همکاری انقلابی داشته و بعدا از آن جدا شدند.

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار