کد خبر: ۱۷۵۷۳
تاریخ انتشار: 02 آذر - 1400 13:50
این گروه در ایران توانسته افراد زیادی را به سمت خود بکشاند در حدی که برخی نوجوانان نام خود را تغییر داده و نام مستعار همنام افراد این گروه برای خود انتخاب کرده‌اند

فرقه نیوز-بخش عرفان های نوظهور، بی تی اس (BTS) یک گروه موسیقی پسرانه کره‌ای متشکل از هفت نفر است که خود را به مدل‌های مختلف آرایش‌کرده و نوعی رفتار هنجارشکنانه ای را ترویج می‌دهند.

بی تی اس در اصل مخفف نام کره‌ای این گروه یعنی Bangtan Sonyeondan به معنای پسران ضدگلوله است، به گفته جی هوپ این نام اشاره به مقاومت در برابر انتقادات و انتظارات بی جا از نوجوانان دارد.

بی‌تی‌اس در ابتدا به‌عنوان یک گروه هیپ هاپ شروع به کار کرد ولی در طول زمان سبک‌های گوناگونی را پوشش داد. متن ترانه‌های آن اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود. آثار این گروه اقتباسی از ادبیات و مفاهیم روان‌شناختی و شامل یک خط داستانی مربوط به جهانی جایگزین است. بی‌تی‌اس تاکنون چندین آلبوم منتشر و چند تور جهانی برگزار کرده است.

این گروه در ایران توانسته افراد زیادی را به سمت خود بکشاند در حدی که برخی نوجوانان نام خود را تغییر داده و نام مستعار همنام افراد این گروه برای خود انتخاب کرده‌اند

این گروه نوعی سبک زندگی خاص را ترویج می‌دهند و ازآن‌جهت که شهرت جهانی دارند، مدل‌ها و روش‌های زندگی متفاوت را تبلیغ می‌کنند.

نمادسازی و فرهنگ‌سازی

بی تی اس فقط یک گروه کی پاپ از پسران دختر نمای شیک‌پوش که اشعار رمانتیک با ریتم‌های تند و ملغمه‌ای کره‌ای و انگلیسی محاوره‌ای می‌خوانند، نیست. ازقضا، متن ترانه‌ها، صحنه‌پردازی، نمادها و داستان‌های به‌هم‌پیوسته موزیک ویدیوهای این گروه، کاملاً هدفمند و دارای لایه‌های پنهان طراحی‌شده است. پیام‌های «زیرآستانه‌ای» که بی تی اس سعی دارد به مخاطبان عمدتاً نوجوان خود القاء کند، برآمده از دنیای «تاریکی» است.

این گروه در مدت کوتاهی توانستند تمامی رکوردهای جهانی را جابجا کنند و در سراسر جهان مشهور شوند. این شهرت اتفاقی نیست، این شهرت به علت کیفیت کار این گروه نیست، بلکه ماجراهای پیچیده پشت پرده وجود دارد.

نمادسازی و فرهنگ‌سازی یکی از اهداف شهرت این گروه است. جریان فراماسون تلاش کرده است بتواند با مشهور کردن این گروه، فرهنگ جادو را از طریق موسیقی بر جامعه جهانی حاکم کند که البته این اولین کار آن‌ها نیست و بارها این رفتار را در سبک‌های مختلف موسیقی تکرار کرده است. روزی موسیقی هوی‌متال بود و امروز کی پاپ و فردا چیز دیگری.

شیطان‌پرستی لایه پنهان بی تی اس

اکثر ترجیع‌بند ترانه‌های این گروه مضامین شیطانی و خواهش‌های نفسانی است یکی از آن ترجیع‌ها این است: از آن بیشتر و بیشتر می‌خواهم «است. یکی از اصول و مبانی کلیسای شیطان این است که برای راضی کردن نفس یا «ایگو»، هر کاری انجام دهی، کم است و همیشه باید بیشتر بخواهی. این درست در نقطه مقابل تعالیم اخلاقی ادیان ابراهیمی مبنی بر کفّ نفس و کنترل شهوات و تمنیات نفسانی است. جالب اینجاست که وقتی اولین بار این جمله را در ترانه می‌شنویم، در موزیک ویدیو ضیافت شامی «آیینی» می‌بینیم که اعضای گروه در لباس سفید دور میزی نشسته‌اند (طعنه به شام آخر مسیح) و در بشقاب هر عضو گروه، یک «سیب سرخ» است.

«سیب سرخ»، نماد مقدس شیطان‌پرستان، در سنت مسیحی همان میوه‌ای است که شیطان یا لوسیفر به آدم و حوّا تعارف کرد و با خوردن آن، حس عریانی پیدا کردند و از بهشت رانده شدند. در روایت کابالیستی، سیب سرخ، میوه «درخت زندگی»(مفهوم محوری در کیهان‌شناسی کابالیستی) بود که لوسیفر برای دانایی به آدم و حوا داد، اما چون خدا نمی‌خواست بشر به دانایی برسد، بر آدم و حوا خشم گرفت و ایشان را از بهشت راند!

در روزهایی که فقدان سرگرمی و برنامه‌هایی بر اساس تعالیم ایرانی اسلامی در کشور احساس می‌شود و فضای مجازی به‌صورت افسارگسیخته در حالا انتشار محتوای زرد است باید دید مسئولان ذی‌ربط چه راهکاری را برای جایگزین کردن این موارد خواهند داشت.


انتهای پیام/


ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار