کد خبر: ۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار: 20 آذر - 1400 12:43
یکی از کسانی که در فضای مجازی به ترویج این خرافی می پردازد مدعی است، کسانی که در کمپین ۵ صبحی‌های وی شرکت می‌کنند، آهنربای جذب روزی می‌شوند.
به گزارش فرقه نیوز، فنگ‌شویی روشی برای طراحی محیط است که در اسطوره‌ها و باورهای چینی ریشه دارد؛ همچنین آن را هنر متعادل کردن انرژی در محیط تعریف می‌کنند. مهشید رئیسی یکی از افرادی است که به آموزش فنگ‌شویی مشغول است و گوی سبقت را در این عرصه از دیگران ربوده است.

مهشید رئیسی متولد ۱۳۶۸ در خانواده‌ای متوسط است. او دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشتۀ معماری گذرانده و از سال ۹۰ شروع به کار در زمینه‌های مختلفی کرده است. او در اواسط دهه نود دچار آسیب جسمی شده و خانه‌نشین می‌شود. در این دوره به‌طور اتفاقی با کتابی از «وین دایر» به نام «چگونه شخصیت سالم تری داشته باشیم» آشنا شده و به مطالعۀ آن می‌پردازد. وی تا پیش از این هیچ علاقه‌ای به مطالعه نداشته، ولی مطالعۀ این کتاب نظر او را به‌کلی عوض می‌کند. بعد از کتاب وین دایر، کتاب‌هایی با موضوع موفقیت و پول‌سازی در برنامۀ مطالعاتی او قرار می‌گیرد و از سال ۹۶ دفتر شخصی خود را تأسیس می‌کند.

مهشید رئیسی در ابتدا بر آموزش دانشجویان معماری متمرکز می‌شود، ولی از سال ۹۸ به آموزش عمومی روی می‌آورد. او در حال حاضر خود را برترین مدرس فنگ‌شویی در ایران می‌داند و فعالیت گسترد  ه‌ای در فضای مجازی دارد. او فنگ‌شویی را به همه‌چیز ربط می‌دهد و با اعداد و رنگ‌ها و اشیاء و هرچه فکر کنید، فنگ‌شویی می‌کند و از سوی دیگر را فنگ‌شویی را راه‌حل همۀ مشکلات می‌داند. ثروتمند شدن، رونق کسب‌وکار، رسیدن به آرزوها، رفع مشکلات روانی و ذهنی، حل مسائل خانوادگی و عاطفی و حتی رشد معنوی را با فنگ‌شویی امکان‌پذیر وانمود می‌سازد.

رئیسی سعی می‌کند فنگ‌شویی را یک علم معرفی کند، ولی امروزه فنگ‌شویی به‌عنوان یک خرافه که به‌صورت شبه‌علم درآمده در دنیا شناخته می‌شود؛ که زندگی بسیاری از افراد را به توهماتی از جریان انرژی‌های مثبت یا منفی آلوده نموده است. هم ازاین‌رو، کشوری مثل چین محدودیت‌هایی برای فنگ‌شویی قرار داده است تا مردم به زندگی طبیعی و عاقلانه برگردند.

مهشید رئیسی همچنین می‌کوشد فنگ‌شویی را یک سبک دینی نشان دهد که در قرآن هم دربارۀ آن مطالبی وجود دارد. او با توجه به اینکه فنگ‌شویی به معنای باد و آب است، آیات قرآن دربارۀ باد و آب را شمارش کرده و می‌گوید بیش از ۵۰ آیه در قرآن دربارۀ فنگ‌شویی وجود دارد! او همچنین از فنگ‌شویی رنگ در قرآن صحبت می‌کند.

رئیسی پا را فراتر از فنگ‌شویی گذاشته و آموزه‌های دین تفکر نو را نیز ارائه می‌دهد؛ موضوعاتی نظیر قانون جذب و برداشت‌های خاصی از بخشش و شکرگزاری که تنها شباهت لفظی با آموزه‌های اخلاقی دارد و بیشتر با اهداف منفعت‌طلبانه و پولدار شدن مطرح می شود. برای مثال، شکرگزاری در این نگاه از موضوع شکرگزاری خدا فراتر می‌رود و بر اساس آنچه در دین تفکر نو آموزش داده می‌شود، با هدف احساس خوب و افزایش فرکانس برای پول‌سازی انجام می‌شود. او حتی در جایی شکرگزاری از اشیاء را مطرح می‌کند و می‌گوید اشیاء دارای شعور هستند و ما باید از آن‌ها شکرگزاری کنیم. وی می‌گوید مثلاً من از آسانسور که هر روز مرا جابجا می‌کند شکرگزاری می‌کنم.

او هر آموزه‌ای که باعث جلب مخاطبان بیشتر شود در سبد آموزش‌هایش قرار می‌دهد و آن را از یک‌سو به فنگ‌شویی و انرژی‌های درونی و محیطی مربوط می‌سازد و از سوی دیگر به پول‌سازی ربط می‌دهد.

مهشید رئیسی مدعی است، کسانی که در کمپین ۵ صبحی‌های وی شرکت می‌کنند، آهنربای جذب روزی می‌شوند، اما هیچ توضیح روشن و معتبری نمی‌دهد، که چرا و چطور؟

او به طرح بحث کارما نیز پرداخته است. کارما یک مفهوم در ادیان هندویی است و با تناسخ ارتباط دارد؛ به‌این‌ترتیب که هرکس بر اساس کارمایی که دارد، دوباره به این دنیا می‌آید تا کارمای منفی را از دست بدهد و کارمای مثبت به دست آورد. البته مهشید رئیسی اینجا نیز مثل سایر موارد تفسیر شخصی خودش را از این مفاهیم ارائه می‌دهد، ولی مهم این است که یک موضوع انحرافی را به مخاطبان معرفی می‌کند که آنها با جستجوی بیشتر دربارۀ آن مفهوم یا موضوع، به باورهای رایج در آیین‌های مشرکانه نظیر هندو و بودایی می‌رسند.

مهشید رئیسی در مورد اعداد نیز صحبت کرده و بعضی از اعداد را مقدس می‌نامد؛ همچنین مدعی می‌شود که اعداد دارای قدرت هستند که وی از آن قدرت‌ها مطلع است. او اخیراً اعلام کرده که روش‌هایی که او آموزش می‌دهد، بسیار قدرتمند است و به همین علت نباید عمومی شود، به همین علت بعضی از آموزش‌هایش را پس از مدتی حذف می‌کند و دیگر تکرار نمی‌کند.

او به‌تازگی اعلام کرده که می‌خواهد دربارۀ کندالینی دوره‌ای را ارائه دهد. این در حالی است که به گفتۀ برخی از مدعیان کندالینی، این نیروی مرموز و خطرناک آسیب‌های زیادی دارد و باید به‌طور خصوصی زیر نظر استاد انجام شود. البته بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که نیروی کندالینی درواقع روشی برای ارتباط با جن‌هاست که در بین یوگی‌های هندی رایج است و در برخی از مراحل محرمانۀ یوگا آموزش داده می‌شود.

مهشید رئیسی اقدام به برگزاری نمایش‌هایی برای جذب مخاطبان بیشتر می‌کند. او با دعوت از شرکت‌کنندگان قبلی دوره‌های خود، این‌طور جلوه می‌دهد که آموزش‌های وی باعث تحول زندگی انسان‌های مختلف شده و مشکلات متنوع و متعدد آن‌ها را حل کرده است. شرکت‌کنندگان در این نمایش‌ها با تعریف و تمجید از مهشید رئیسی مدعی موفقیت در زندگی خود می‌شوند؛ تا جایی که عده‌ای از آنان ادعا می‌کنند که وی باعث نورانیت زندگی آنان شده و معنویت خود را با آموزش‌های خانم رئیسی ارتقا داده‌اند. او در جلسات با شاگردانش می‌گوید: «مکان شعور دارد و شما را جذب می‌کند» و این‌طور جلوه می‌دهد که شما برای حضور در اینجا برگزیده شده‌اید.

به‌طور خلاصه اگرچه مهشید رئیسی سعی می‌کند با انواع جاذبه‌های بصری و جنسی مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و مطالب خودش را علمی و هماهنگ با دین و قرآن جلوه دهد، اما در حقیقت به ترویج انواع مطالب نامعتبر و خرافی می‌پردازد که گاهی از ادیان منسوخ گرفته شده است.

علی عابدی کمالی


انتهای پیام/



ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار