کد خبر: ۱۷۶۱۰
تاریخ انتشار: 02 دی - 1400 14:11
تشکیلات بهائیت اخیراً به جریان سازی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان «تصرف مزارع آبی بهائیان در روستای کتا، در بحبوحه بحران آب در ایران» دست زده‌اند.
به گزارش فرقه نیوز، تشکیلات بهائیت اخیراً به جریان سازی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان «تصرف مزارع آبی بهائیان در روستای کتا، در بحبوحه بحران آب در ایران» دست زده‌اند. در بیانیه‌ای که تشکیلات بهائیت از نیویورک صادر کرد، مدعی شد: «سیزده قطعه زمین آبی کشاورزی متعلق به بهائیان روستای کتا در جنوب غربی ایران، هدف مصادره مقاماتی قرار گرفته است که به دنبال تصاحب املاک و دارایی‌های بهائیان در کشور هستند. خانم بانی دوگال، نماینده ارشد تشکیلات جهانی بهائی در سازمان ملل، گفت: «این نمونه دیگری از برنامه ‌بی‌رحمانه و هدفمند دولت ایران برای آزار و اذیت جامعه بهائی با انگیزه مذهبی است. این عمل جدید، بی‌عدالتی غیرقابل تصور و خصمانه‌ای را بر جامعه‌ای بی‌گناه و قانون‌مدار تحمیل می‌کند. سلب خودسرانه معیشت کشاورزان و واگذاری زمین آن‌ها برای فروش، اقدامی است که با هر هنجار معمول اخلاق انسانی مغایر است.»[1]

تشکیلات بهائیت در جریان‌سازی های خود درصدد است بهائی بودن را علت مصادره اموال معرفی کند تا از این طریق، در رسانه‌های برانداز، اسم «بهائی» را برجسته و از طریق آن به تبلیغ و جلب حس ترحم مردم بپردازد.

نماینده جهانی تشکیلات بهاییت، بانی دوگال، مدعی است که مصادره زمین‌های روستای کتا دنا، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صورت گرفته است اما ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌عنوان یکی از ارگان‌های حکومتی، بر اساس قانون، همچون ارگان‌های دیگر، وظیفه مصادره چه اموالی را دارد؟!

بر اساس اصل 49 قانون اساسی کشور: «ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوءاستفاده از موقوفات‌، سوءاستفاده از مقاطعه‌كاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمين‌های ‌موات و مباحات اصلی، دايركردن اماكن فساد و ساير موارد غيرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد كند و در صورت ‌معلوم ‌نبودن او به بيت المال بدهد. اين حكم بايد با رسيدگی و تحقيق ‌و ثبوت شرعی به وسيله دولت اجرا شود.»[2]

بنابراین، وقتی دادگاه حکم به مصادره زمین‌های فوق بر اساس قانون اساسی داده، یعنی محرز و مسلّم شده که این زمین‌ها، یا جزء زمین‌های موات و مباحات اصلی بوده که بدون مجوز توسط بهائیان اِشغال شده یا اینکه جزء دارایی‌های نامشروع تشکیلات غیرقانونی بهائیت در ایران (شرکت امناء) هستند که برای فرار از قانون، به نام اشخاص حقیقی بهائی تغییر یافته‌اند. لذا برخلاف ادعای تشکیلات بهائیت، باور به بهائیت نمی‌تواند علّت مصادره زمین‌های تشکیلات بهائی در روستای کتا دنا باشد.

تشکیلات بهائیت نسبت به حکم دادگاه مبنی بر مصادره قانونی زمین‌های غیرقانونی بهائیت اعتراضی نداشته و صرفاً تلاش داشته تا علت این مصادره قانونی را دلایل عقیدتی معرفی کند؛ اما در مقابل، خبر از درخواست شرکت بهائیان در مزایده‌ی بازخرید زمین‌ها را مطرح کرده که این خود، به معنای پذیرش غیرقانونی بودن برخورد با تصرفات غیرقانونی بهائیان در روستای دنا کتا است. البته تشکیلات بهائی مدعی شده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از فروش زمین‌های باز پس گرفته شده به بهائیان متصرف، امتناع ورزیده که این خود، حاکی از عدم همکاری با قانون شکنان و متصرفان اراضی ملّی یا تشکیلات غیرقانونی بهائیت است.

 نماینده تشکیلات بهائیت، بانی دوگال در اظهارات خود از اعضای تشکیلات بهائی در ایران، با عنوان جامعه‌ای بی‌گناه و قانون مدار تعبیر کرد! البته نمونه قانون مداری بهائیان را می‌توان در فعالیت‌های در راستای براندازی، همگامی با جریان‌های رسانه‌ای برانداز و حضور در اغتشاشات و به آشوب کشاندن اعتراضات مردمی در ایران برشمرد؛ اعضای تشکیلاتی که در ایران، ثابت کرده مهم‌ترین هدفش، پیشبرد «گفتمان نفرت علیه اسلام شیعی و انقلاب اسلامی» است.[3] تشکیلاتی مخفی و غیرقانونی که یکی از جرایم معمولش، وادار کردن اعضایش در ایران، به تبلیغ غیرقانونی و نافرمانی مدنی در کشور است.[4]

عنوانی که تشکیلات بهائیت برای مظلوم نمایی خود در ایران به کار برده، سوءاستفاده از مشکل کم آبی در کشور است. به این صورت که تشکیلات بهائیت با مشاهده حمایت مردمی از کشاورزان اصفهانی و حضور عناصر آشوب‌گر خود میان معترضین، [5] در این خیال هستند تا با راه‌اندازی جریانی مشابه، ضمن بازپس‌گیری زمین‌های غیرقانونی خود، حمایت و نگاه غیربهائیان را نسبت به بهائیت، جلب و جذب کنند.

وقتی تشکیلات بهائیت، برخورد عقیدتی با بهائیان را علت مصادره زمین‌های این تشکیلات معرفی می‌کند، پس لازم است تا به عقیده بهائی خود هم پایبند باشد. از جمله عقاید بهائیت نیز این است که در هیچ صورت نباید به حاکمیت اعتراض کرد: «حکم هر دولت و حکومتی، حتی اگر مستبد باشد، واجب الإطاعه است؛ نباید با آزادی خواهان دم‌ساز شد.»[6]  یا آنجا که پیشوایان بهایی گفته‌اند: «امر قطعی الهی این است كه بايد اطاعت حكومت نمود. اين هيچ تأويل بر نمی‌دارد و تفسير نمی‌خواهد.»[7]

اگر هم بهائیت، مصادره زمین‌های غیرقانونی خود را ظالمانه می‌داند که باز هم بنابر عقیده بهائیت، حق اعتراض ندارد؛ چنان که عبدالبهاء، بهائیان را به دست‌بوسی و تسلیم محض بودن در برابر ظالمین فراخوانده است: «زخم ستمکاران را مرهم نهید و درد ظالمان را درمان شوید. اگر زهر دهند، شهد دهید. اگر شمشیر دهند، شکر و شیر بخشید. اگر اهانت کنند، اعانت نمایید.»[8] یا آنجا که گفته است: «... اگر ستم‌کاری دست تطاول بگشاید و مانند گرگ تیزچَنگ هجوم نماید، اَحبای الهی مانند اَغنام (گوسفند) تسلیم شوند. لهذا مقاومت ننمایند بلکه تیغ و شمشیر را به شَهد و شیر مقابله نمایند. زخم به جِگرگاه خورند، دست قاتل را ببوسند.»[9]

با این حال، آیا جنجال بین المللی تشکیلات بهائیت، مطابق با اعتقاد این فرقه است؟! پس روشن است که تشکیلات بهائیت نمی‌تواند از جانب فرقه‌ای که هرگونه اعتراض به حاکمیت را ممنوع می‌داند، علیه حکومت ایران جنجال آفرینی بین المللی کند!

هفتم: در پاسخ به بانی دوگال که زمین‌های بهائیان را متعلّق به بهائیان و نه حکومت دانسته و خواستار بازگشت اموال توقیفی هر مجرم و قانون شکنِ معتقد به بهائیت شده، باید گفت که باور به بهائیت یا هر مسلک و مذهب دیگری در ایران، نمی‌تواند برای مجرمین آن مصونیت به همراه بیاورد.

پی‌نوشت:
[1]. به نقل از سرویس خبری تشکیلات بهائیت، نیویورک، مورخ: 3 دسامبر 2021.
[2]. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل 49، نسخه pdf ص 8.
[3]. عناصر تشکیلات بهائیت در تمامی جریان‌های براندازی، مشارکتی فعال داشته است. از نقض مفاد تعهد خود در سال 1362 ش، برای جمع آوری تشکیلاتش و پیروی از حاکمیت در ایران گرفته ، تا نقش فعال در اغتشاشات سال 1388 ش، به اغتشاش کشاندن اعتراضات دی ماه 1396 ش، به آشوب کشیدن اعتراضات مردمی آبان ماه 1398 ش، و تلاش ناموفق اخیر برای ایجاد ناآرامی در اعتراضات اصفهان، خود گواه بر مقابله مستقیم تشکیلات بهائی با انقلاب اسلامی و توده مردم ایران است.
[4]. در حالی که پیشوایان بهائی، اطاعت از قوانین حکومتی را بر پیروی از احکام خود ترجیح داده: ر.ک: حسینعلی نوری، اقدس (مقدمه‌ی کتاب)، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 14، تشکیلات بهائیت در مخالفت با جمهوری اسلامی، اعضای خود را به تبلیغ حداکثری و غیرقانونی در ایران فرا می‌خواند: به عنوان نمونه در: پیام مورخ 12 اسفند 1391 نهاد رهبری بیت العدل، خطاب به بهائیان ایران.
[5]. سایت فرق و ادیان (روشنا)، تیتر خبر: رد پای پررنگ عناصر فرقه ضالّه در اغتشاشات اصفهان، شناسه خبر : 3713، تاریخ انتشار : 09 آذر 1400.
[6]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 134 بدیع، ج 8، صص 246-247.
[7]. اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه‌ی الکترونیکی، صص 464-463.
[8]. فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری، لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری، 1986 م، ج 3، ص 228.
[9]. عباس افندی، مکاتیب، مصر: به همّت فرج‌الله زکی الکردی، 1921 م، چاپ اول، ج 3، ص 124-123.


انتهای پیام/

ادیان نت
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار