کد خبر: ۱۷۶۳۷
تاریخ انتشار: 29 دی - 1400 07:46
سایت قدس شریف به همت ستاد مرکزی فلسطین به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و روسی در همایش بین المللی روز غزه رونمایی شد.

رونمایی از سایت قدس شریف در همایش بین المللی روز غزه

به گزارش فرقه نیوز، آیت الله محمدحسن اختری شامگاه چهارشنبه در همایش بین‌المللی «روز غزه» که با حضور فعالان مقاومت کشورهای اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ملت و نظام ما در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند و مسائل آن کشور را همچون مسائل داخلی کشور خود پیگیری می‌کنند و امروز ما شاهد موفقیت فلسطینیان هستیم.

وی ادامه داد: روزگاری کودکان فلسطین با سنگ در مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستادگی می‌کردند و امروز همان کودکان با موشک در مقابل رژیم صهیونیستی شگفتی ساز شده اند.

رییس کمیته حمایت از فلسطین با اشاره به اینکه شهادت هر فلسطینی باعث چند برابر شدن توان مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران می شود، بیان کرد: مردم غزه با توجه به محاصره ۱۴ ساله خود در مقابل دشمن سر فرود نیاورده و ایستادگی کردند و به همین دلیل وظیفه همه مردم ایستادن در کنار فلسطینیان و مردم غزه است.

او با تاکید بر ضرورت نامگذاری مکانی به نام "غزه" در هر شهر کشور، پیشنهاد کرد تا بین شهرهای ایران و غزه، پیوند خواهرخواندگی ایجاد شود تا نشان دهنده مودت بین مردم ما با مردم ستمدیده فلسطین باشد.

آیت الله اختری افزود: امروزه در خود آمریکا و سایر کشورها شاهد افزایش طرفداری از فلسطین هستیم که مردمان آن کشورها نیز حاکمان خود را به علت ظلمی که به مردم فلسطین روا داشته اند، مواخذه می‌کنند.

وی با اشاره به آشنایی خود با منطقه فلسطین و محور مقاومت بیان کرد: اکنون یکی از دوران ممتاز و حساس تاریخ بشریت است که مردم شاهد بسیاری از وعده های الهی هستند که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و یکی از آنها مقاومت و پیروزی مستضعفان علیه مستکبران است.

رییس کمیته حمایت از فلسطین ادامه داد: مقاومت ریشه ای الهی دارد که خدا در میان همه موجودات قرار داده است و قرآن هم آثاری برای مقاومت برشمرده است.

وی اظهار کرد: مردم ایران نیز با مقاومت خود از ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را که از سال ۱۳۴۰ آغاز شده بود، فراهم ساختند و اکنون این انقلاب در حال پیشرفت، عظمت و عزت است به گونه ای که در جنگ تحمیلی، پیروزی ما همچون معجزه الهی بود زیرا در مقابل ما تمام دشمنان در یک جبهه بودند و ملت غیور ما کمترین امکانات را داشت.

آیت الله اختری گفت: همه آنهایی که می‌گفتند اسرائیل قدرتی شکست ناپذیر است، اکنون شاهد شکست آن رژیم هستند و حتی افسران آنان به سران حکومت می گویند که اگر دست از پا خطا کنند، روزانه بیش از سه هزار موشک در سرزمین‌های اشغالی فرود خواهد آمد.

فلسطین امانتی در دست مسلمانان

رییس شورای اسلامی فلسطین نیز در این همایش گفت: امروز فلسطین امانتی در نزد همه مسلمانان است و هر کس در حفظ این امانت کوتاهی کند به خدا و پیامبر (ص) خیانت کرده است.

شیخ نمر احمد زغموت افزود: اکنون مزدورانی در میان حکام کشورهای اسلامی حضور دارند که ادعای پیروی از پیامبر اسلام(ص) را دارند اما درصدد عادی سازی ارتباط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند.

وی ادامه داد: نگرانی ما از عربستان است که اکنون یهود در حال بازگشت به آن سرزمین است که البته خدا به آنها اجازه نخواهد داد و جلو آنها را خواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی فلسطین اظهار کرد: مردم ایران، برادران واقعی مردم فلسطین هستند و برای ما ثابت شده است که آنها به عنوان برادری بزرگ در کنار ما هستند و بسیاری از آنچه را که مردم فلسطین دارند، به مدد و لطف ایران اسلامی و رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

شیخ زغموت بیان کرد: سرزمین فلسطین و سرزمین های پیرامون آن شامل لبنان، عراق و شرق اردن طبق بیان قرآن سرزمین هایی مبارک است و ما توکلمان به خدا است.

وی اضافه کرد: غزه همیشه در طول تاریخ در معرض هجوم بی امان دشمنان بوده است و در عین حال شاهد تاییدات الهی هم بوده است و یقین داریم که در آخرالزمان، مهدی آل محمد(عج) ظهور کرده و عزّت را به فلسطین و فلسطینیان باز می‌گرداند.

سرزمین تاریخی مبارک

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز در این مراسم گفت: اسرائیل تنها حکومتی در این منطقه است که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و می خواهد برای کشتن مردم مسلمان از آن استفاده کند.

شیخ خالد الملا افزود: غزه جزیی از سرزمین فلسطین و مایه برکت است و بر همین اساس در این سرزمین شاهد نبردهای تاریخی بوده ایم و اکنون نیز چشم جهانیان به این سرزمین دوخته شده است. سرزمین فلسطین مورد توجه تمام پیامبران الهی بوده است و در آخر الزمان نیز حضرت مهدی (عج) در کنار حضرت مسیح(ع) در این منطقه حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: صهیونیستها با اهانت به مقدسات مسلمانها و در سکوت مجامع بشری، هر جنایتی که خواستند انجام دادند و غزه در برابر سرسخت‌ترین دشمن خود که از پیشرفته‌ترین سلاح های نظامی نیز بهره می برد، ایستادگی کرد.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق اظهار کرد: مردم غزه به علت آنکه در محراب نماز و جنگ بر نفس خود پیروز شدند، اکنون شاهد پیروزی‌های دیگری هستند.

او گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) از همان نخستین لحظات پیروزی به مساله فلسطین توجه خاصی نشان دادند و سفارت فلسطین را، که در اختیار اسرائیل بود، به مردم مظلوم فلسطین بازگرداندند و همچنین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام "روز قدس" نامیدند و جانشین ایشان نیز در تمام این مدت این مسیر را ادامه داده و دست از آرمانهای فلسطین برنداشتند.

شیخ خالد الملا افزود: مستکبران فکر می‌کردند با شهادت فرماندهان محور مقاومت پیروز خواهند شد ولی اکنون می‌بینند که اگر یک سردار سلیمانی را به شهادت برسانند، به‌جای او هزاران سلیمانی برخواهد خاست.

وی اظهار کرد: ما حاج قاسم را نه به عنوان یک ایرانی، که به عنوان فرزند اسلام می شناسیم که با پشت پا زدن به دنیا و بدون توجه به مسائل مذهبی، به کمک مردم مظلوم منطقه شتافت زیرا معیار برای او نه مذهب آنان که مظلومیت آنان بود.

تحقق وعده الهی 

رییس ستاد مرکزی فلسطین نیز در این همایش گفت: دشمنان اسلام نگران وعده الهی هستند که علیه دنیای آنها داده شده و مستضعفان را حاکمان نهایی زمین خوانده است و البته خداوند راهها و امکانات آن را نیز در اختیار مسلمانان قرار داده است.

دکتر حسین اکبری اظهار کرد: بیشتر منابع و ذخایر دنیا در محدوده جغرافیای اسلامی قرار دارد و آنها نمی خواهند وعده قرآن محقق شود از این رو برای جلوگیری از تحقق خواست الهی دست به هر کاری می زنند تا صدای قرآن را خاموش کنند.

وی افزود: آنها با اشغال فلسطین درصدد دین زدایی و دین ستیزی بودند و بر همین اساس می خواهند افکار دنیوی خود را در میان مسلمانها ترویج کنند، تا بین آنها و مبانی اسلامی فاصله انداخته و استکبار بتواند از منابع انرژی این منطقه استفاده لازم را ببرد.

رییس ستاد مرکزی فلسطین با اشاره به شکست کشورهای اسلامی در جنگ ۶ روزه بیان کرد: زمانی که مسلمانها به وعده الهی اعتماد کردند قواعد دنیا نیز عوض شد و با تعداد کمی از جوانان حماس و حزب الله، اسرائیل شکست پذیر شد و خدا می خواهد نشان دهد که با تعداد اندکی از آن جوانان وعده الهی محقق می‌شود.

او اضافه کرد: شهید سردار سلیمانی با تجهیز مبارزان این منطقه باعث پیروزی‌ آنها در جنگ های مختلف شد و زمان این جنگ ها از ۳۳ روزه به کوتاه ترین مدت خود رسید به گونه ای که در جنگ ۱۱ روزه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی شلیک شد و مستکبران برآشفته، اعلام آتش‌بس کردند و همه محاسبات آنها عوض شد، زیرا مسلمانها به اصل اسلامی خود برگشته بودند.

اکبری گفت: مردم یمن نیز از همین روش مدد گرفتند و اکنون بعد از هفت سال جنگ در آن  کشور، برد موشک آنها به امارات می‌رسد و این امر تمام بافت ذهنی کشورهایی را، که درصدد عادی سازی روابط خود با اسرائیل بودند، در هم می ریزد.

وی افزود: آن کشورها فکر می کردند اگر با آمریکا و اسرائیل متحد شوند، بسیار قویتر می شوند و اکنون معادلات نظامی و تکنولوژیکی آنها ناکارآمد شده است، زیرا وعده‌های الهی در حال تحقق پیدا کردن است.

رییس ستاد مرکزی فلسطین بیان کرد: غزه امروز، نماد حقوق بشر در جهان است زیرا مردم آن حداقل های زندگی را هم ندارند و این منطقه نماد غیرت دولتهای خودفروخته است و روز قیامت غزه علیه آنها شهادت خواهد داد.

در این همایش، سایت قدس شریف به نشانی http://holyquds.org به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و روسی رونمایی شد. 

 
 


ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار