کد خبر: ۱۷۶۴۶
تاریخ انتشار: 05 بهمن - 1400 10:10
پاپ سابق به ارائه اطلاعات غلط به یک کمیسیون آلمانی رسیدگی به اتهامات مربوط به آزارهای جنسی در کلیسا اعتراف کرد.
به گزارش فرقه نیوز به نقل از فرانس۲۴؛ پاپ بندیکت شانزدهم اعتراف کرد به یک گروه تحقیقاتی آلمانی در مورد حضورش در نشستی در سال ۱۹۸۰ میلادی اطلاعات غلط داده است. این نشست در مورد جزییات آزارهای جنسی یک کشیش بحث می‌کرده است. سخنگوی پاپ بندیکت شانزدهم از قول وی درخواست بخشش کرد و اظهار نمود این اشتباه ناشی از خطای نظارتی وی بوده است.

گئورگ گانسواین، دبیر شخصی بندیکت در بیانیه‌ای که و توسط واتیکان نیوز بازنشر شده گفت: «او برای این اشتباه بسیار متاسف است و خواستار پذیرش عذرخواهی خود است».

یک گزارش مستقل که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که بندیکت شانزدهم- که در سال ۲۰۱۳ از مقام پاپی کناره‌گیری کرد- نتوانست بود چهار کشیش را که در دهه ۱۹۸۰ به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شده بودند، متوقف کند. این «نتوانستن» آگاهانه بوده است. این درحالی است که اسقف‌گری اعظم مونیخ و فریزینگ برای بررسی نحوه رسیدگی به پرونده های سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسا در بین سال های ۱۹۴۵ تا ۲۰۱۹ به یک شرکت حقوقی اختیار تام داده است.

در این پرونده پای پاپ سابق نیز به میان آمده است چرا که پاپ بندیکت – که نام غیرکشیشی او جوزف راتزینگر است – از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ اسقف اعظم مونیخ بود.


انتهای پیام/



ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار