کد خبر: ۱۷۶۷۰
تاریخ انتشار: 17 بهمن - 1400 12:56
ورود به فرقه حلقه آسیب های فراوانی به افراد مختلف وارده کرده است، تا آنجایی که فرد به امید درمان وارد این فرقه شده است و بعد از اتصالات و به اصطلاح درمانگری این فرقه کاملا فلج شده و یا دچار مشکلات روحی و جسمی فراوانی شده است.

فرقه نیوز-بخش عرفان های نوظهور، عرفان حلقه توسط محمدعلی طاهری و از اوایل دهه 80 خورشیدی بر سر زبان‌ها افتاد. وی در ابتدا با استفاده از کلیدواژه انرژی‌درمانی طرفدارانی پیدا کرد و در ادامه با ترکیب کردن برخی عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های انحرافی مدعی شد عرفان ایرانی را شکل داده است. در حقیقت طاهری مطالب ذهنی خود را با شکل جدیدی به مخاطب ارائه کرد و مدعی بود تنها از ادیان برای اثبات آن‌ها استفاده کرده و با برداشت‌های باطل سعی داشت تا ادیان را تائید کننده مطالب خود معرفی کند.

استفاده از آیات و روایات اسلامی نمونه‌ای از این مسئله است که به‌خوبی از اهداف طاهری در این زمینه حکایت دارد. طاهری در لابه‌لای آثارش همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از آیات قران و روایات اسلامی برای اثبات اندیشه‌ها و آموزه‌های خود استفاده کند. در حقیقت طاهری تلاش دارد تا نشان دهد آموزه‌های اسلامی هم تعلیمات عرفان حلقه را تائید می‌کنند.

ادعای درمان بیماران یکی از مهم‌ترین مسائلی است که طاهری بر آن تأکید داشته و به جذب افراد می‌پردازد. ادعای وجود شعور کیهانی و ارتباط و اتصال با آن برای درمان بیماری‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که از طرف وی مطرح گردید و باعث شد تا افراد مختلف با آرزوی درمان امراض خود، به فرقه حلقه بپیوندند.

اگرچه طاهری برای آموزه‌های خود عنوان عرفان را برمی‌گزیند اما آنچه مشخص است خدامحوری و رسیدن به قرب پروردگار و بسیاری از مسائلی که در عرفان مطرح می‌شود در آموزه‌های طاهری یافت نمی‌شود یا فقط اسمی از آن‌ها برده می‌شود؛ تمام آنچه در آموزه‌های طاهری وجود دارد فرا درمانی و درمان مخاطبان است؛آن‌هم از طریق خروج موجودات غیر ارگانیک از بدن که همان اجنه و برخی از موجوداتی که طاهری و مسترهای عرفان حلقه مدعی وجود آن‌ها هستند.

این روزها نیز کلاس‌های فرقه حلقه در کشور به‌صورت مخفیانه برگزار می‌شود و افراد زیادی با ادعای مستری( معلمی و رهبری در حلقه) تلاش می‌کنند با دریافت هزینه‌های هنگفت، افراد را جذب این کلاس‌ها کنند.

ورود به فرقه حلقه آسیب‌های فراوانی به افراد مختلف وارده کرده است، تا آنجایی که فرد به امید درمان وارد این فرقه شده است و بعد از اتصالات و به‌اصطلاح درمانگری این فرقه کاملاً فلج شده و یا دچار مشکلات روحی و جسمی فراوانی شده است.

در ادامه مهم‌ترین نکاتی که افراد جداشده از این فرقه بیان کرده‌اند را می‌خوانید:

1- آسیب‌های جسمی و روانی افراد شرکت‌کننده

ادعای درمان امراض و بیماری‌های جسمی و روحی یکی از محوری‌ترین ادعاهای طاهری است که بسیاری از افراد نیز به این دلیل به حلقه پیوسته‌اند.

طاهری مدعی است که در ارتباط باشعور کیهانی زمینه درمان بیماری‌ها فراهم می اید و وی می‌تواند بیماری‌ها را درمان کند

متأسفانه کم نیستند افرادی که با حضور در کلاس‌های عرفان حلقه نه‌تنها سلامتی خود را به دست نیاورده‌اند؛ بلکه با مشکلات جسمی و روحی متعددی مواجه گردیده‌اند.

در زمینه جسمی برخی از بیماری‌های افراد شرایط بدتری پیدا نموده و در مواردی نیز دچار برخی بیماری‌ها شده‌اند. همچنین در موارد گوناگونی دچار اضطراب‌ها و بیماری‌های روانی شده‌اند.

برخی از افرادی که در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند به این مسائل اعتراف کرده و این کلاس‌ها را در درمانگری ناتوان دانسته و در موارد متعددی باعث بدتر شدن شرایط بیماری خود برشمرده‌اند.

2- ارتباط با اجنه و ادعای وجود موجودات غیر ارگانیک

یکی از ادعاهای عجیب طاهری در آثارش ادعای وجود موجودات غیر ارگانیک است. این موجودات که ظاهراً همان ارتباط با اجنه است باعث به وجود آمدن جو عجیب و در مواردی دلهره‌آوری در این عرفان شده است.

ادعای طاهری و مسترهای عرفان حلقه براین است که این موجودات عامل بسیاری از بیماری‌ها جسمی و روحی هستند و می‌بایست با پاک‌سازی و مقابله و خروج آن‌ها به‌سلامتی و مقابله با این بیماری‌ها پرداخت.

وجود صحنه‌های دلهره افرادی از افراد در جلسات طاهری که یا با صدای بلند می‌خندند و یا گریه کرده و جیغ می‌زنند و به‌طور کل رفتارهای غیرمتعارف از خود نشان می‌دهند به‌خوبی از جو عجیب این جلسات حکایت دارد.

برخی از افرادی که از آنان مصاحبه گرفته‌شده به وجود این حالت‌های عجیب‌وغریب در این کلاس‌ها اشاره داشته و بارها از این شرایط سخت و اضطراب آفرین صحبت می‌کنند.

3- مقابله با اعتقادات و احکام اسلامی

محمد علی طاهری که بارها بی سوادی خود را نسبت به اعتقادات و احکام اسلامی نشان داده است همواره تلاش دارد تا با برداشت‌های سطحی و اشتباه خود از آیات قرآن و روایات اسلامی مطالب خود را دقیق و مطابق با اسلام نشان دهد.

با این وجود اما ماحصل کسانی که به کلاس‌های طاهری رفته اند چیزی جز کم رنگ شدن حضور دین در زندگی و دوری از احکام و آموزه‌های اسلامی را در پی نداشته است.

در حقیقت طاهری و همفکرانش در کلاس‌های آموزشی خود در مواردی تلاش دارد تا احکام اسلامی را بی ارزش قلمداد کرده و یا از تفسیر به رای کند.

همچنین در مطالب طاهری هیچ توجهی به احکام و اعتقادات اسلامی نشده و حتی در کلاس‌های طاهری و مسترهای عرفان حلقه بسیاری از احکام و اعتقادات اسلامی به تمسخر گرفته‌شده و کنار گذاشته می‌شود.

برخی از افراد شرکت کنده در این کلاسها از سست شدن ایمان و تردید های به وجود آمده در اعتقادات خود اشاره دارند.


انتهای پیام/

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار