کد خبر: ۱۷۶۸۰
تاریخ انتشار: 21 بهمن - 1400 09:57
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان، گفت: ادیان ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام از ثمرات پربرکت انقلاب اسلامی بهره مند شدند.
به گزارش فرقه نیوز «حجت الاسلام نورعلی دیلم» با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، حتی خاخام کنیسه ها و کشیشان کلیساها در حاشیه بودند؛ ولی به یمن ترویج دین و معنویت در جمهوری اسلامی، چراغ این ادیان الهی هم روشن شد.

به گفته وی؛ قبل از انقلاب دین از سیاست جدا بود؛ ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، دین به بطن زندگی مردم بازگشت.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب های فراوانی در دنیا بوقوع پیوست که طی آن انسان های زیادی کشته شدند، تصریح کرد: خیلی از انقلاب ها بنا به ملاک و معیارهایی که در تشخیص حق از باطل داشتند خودشان را برحق می دانستند.

وی، افزود: مبنای فکری مسلمانان بر اساس دستورات الهی در قرآن کریم آمده است و نص صریح آن معیارهای تشخیص حق از باطل و نور از نار را مشخص کرده است.

به گفته وی؛ تمامی معیارها و مبنای منظومه فکری امام راحل(ره) نیز برگرفته از مکتب اسلام و سنت نبوی بر حفظ و اعتلای دین مبین قرار گرفته است.

حجت الاسلام دیلم با اعلام اینکه ریشه های قیام امام راحل (ره) برگرفته از آیات قرآنی است، ابراز کرد: خداوند متعال در آیه 46 سوره مبارکه «سبأ» می فرماید: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ» یعنی بگو من فقط به شما یک اندرز مى‏ دهم كه دونفره و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد.
وی ادامه داد: خداوند اجازه نداده که کافران بر مومنان مسلط شوند، به ویژه یهودیان را لایق دوستی با امت اسلامی ندانسته است.

به گفته وی؛ امام عظیم الشان از سال 1342 توجه خاصی بر مسئله فلسطین و قدس شریف داشت و آنرا از مسئله صرفا عربی خارج کرد و گفت که مسئله فلسطین به همه مسلمانان جهان مربوط است.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان، تشکیل «ید واحده» اسلامی را از اصول اساسی امام خمینی (ره) دانست و گفت: آن حضرت حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر حفظ حرمت اعتقادات و باورهای برادران اهل سنت تأکید داشتند.

وی، افزود: وحدت اقوام و مذاهب از برکات انقلاب اسلامی است، در زمان حکومت پهلوی به دنبال ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب و عدم یکپارچگی و اتحاد آنها اقدام می کردند.

حجت الاسلام دیلم با تأکید بر اینکه در انقلاب اسلامی توجه به محرومان جامعه و فقرزدایی به بهترین نحو انجام شده است، گفت: نهادهای خدمت رسان در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق مرزی تلاش های فراوانی در جهت خدمت رسانی به قشر آسیب پذیر دارند.

وی، ادامه داد: همه اقوام و مذاهب فرزندان انقلاب اسلامی هستند و توزیع بودجه و اعتبار برای همه نقاط یکسان است.

به گفته وی؛ رژیم منحوس پهلوی بستر علمی را برای اقوام و مذاهب مهیا نکرد و دوست داشت آنها در جهل و تعصب باشند؛ ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط تحصیل در دورترین مناطق نیز فراهم شد.

انتهای پیام/


ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار