کد خبر: ۱۷۶۹۸
تاریخ انتشار: 30 بهمن - 1400 11:28
استادیار جامعةالمصطفی العالمیه گفت: امروز باید امت‌ها از فرقه‌گرایی و تعصبات مذهبی، فاصله گرفته و دربارہ مسائل مھم اسلامی و بین‌المللی فکر و چاره‌اندیشی کرد.
به گزارش فرقه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوب بَشوی، استادیار جامعةالمصطفی العالمیه امروز به صورت برخط علاوه بر ارائه مقاله علمی، طی سخنانی در کنفرانس بین‌المللی «محیط اپیدمی جهانی و قوانین طبی در پرتو سیره پیامبر(ص)» که در دانشگاه جی‌سی ایالت سند با حضور دانشمندانی از ۱۸ کشور جهان برگزار شد، اظهار کرد: من پیشنهاد تأسیس «دانشگاه درخت‌کاری» را دارم چرا که ما امروز وظیفه شناساندن زیبایی‌های قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) در مورد محیط زیست و موضوعات متعدد دیگر داریم. ما برای نجات جامعه بشریت باید از فرقه‌گرایی و تعصبات مذهبی، فاصله گرفته دربارہ مسائل مھم اسلامی و بین‌المللی فکر کنیم. همچنین، ابتکار عمل در عرصه فرهنگی را به دست گیریم و نه تنها در کشورهای اسلامی نقش داشته باشیم بلکه در عرصه‌های مختلف مدیریت جهانی نقش داشته و سهیم باشیم.

استادیار جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: تبیین فلسفه پاکیزه نگه‌ داشتن محیط زیست از دیدگاه اسلام، پاکیزگی و طهارت نسل انسانی و جوامع از آلودگی‌های فکری و روحی از ضروریات جهان امروز است که باید برای محقق شدن چنین مسائلی برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار کرد: عمل انسان معتقد به خدا، ھیچ وقت از بین نمی‌رود و به صورت صدقه جاریه ادامه دارد. درختکاری یک عمل‌ مقدس است و توسط پیامبر(ص) صورت گرفت و اصحاب و جامعه اسلامی را تشویق به درختکاری کرد و این عمل، فقر و گرسنگی را از جامعه ریشه‌کن می‌کند و از آثار و برکات بسیار مهم و ارزش برخوردار است۔

وی بیان کرد: درختکاری در روایات به عنوان یک علم مطرح شدہ است و با راه‌اندازی دانشگاه درختکاری و نوشتن رساله دکترا، پایان نامه‌های متعدد در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی و مقالات علمی همراه تدوین کتب درسی می‌توان گام مؤثری در تبیین آموزه‌های دینی متناسب با دین و سیره نبوی برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین بشوی، از دست اندرکاران این کنفرانس به ویژه پروفسور طیبه ظریف و دکتر صلاح‌الدین ثانی و متحده اسلامک فورم تشکر کرد و گفت: پیشنهاد دیگر بندہ برگزاری همایش بین‌المللی با موضوع «تغییرات اجتماعی از منظر قرآن و سیره نبوی» است.

همچنین، کنفرانس بین‌المللی «محیط اپیدمی جهانی و قوانین طبی در پرتو سیره پیامبر(ص)» در دانشگاه جی‌سی ایالت سند با حضور صدها نفر از دانشمندان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف کشور پاکستان و ۱۸ کشور از جمله؛ ایران؛ مالزی، انگلستان،‌عربستان سعودی، اوگاندا، استرالیا، سودان، اردن، برونئی، کانادا،‌ بنگلادش و... برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار