کد خبر: ۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار: 08 تير - 1401 17:00
گروهک منافقین خدمات مختلفی را برای جلب حمایت حداکثری کاخ سفید ارائه می‌کند اما این گاوبندی آن‌قدر آشکار است که صدای منتقدان آمریکایی را نیز درآورده است.
به گزارش فرقه نیوز، «مایک پنس» معاون اوانجلیست ترامپ روز پنجشنبه در سخنرانی خود در میتینگ گروهک تروریستی منافقین با عنوان «ایران آزاد» به لفاظی ضد ایرانی پرداخت. حضور مایک پنس معاون تندرو رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اظهارات او در جمع اعضای گروه تروریستی منافقین، نخستین اظهارات او در جمع اعضای این گروه نبوده است. پنس قبلاً هم در پاییز ۱۴۰۰ سخنانی را در یکی از نشست‌های منافقین ایراد کرده بود. دعوت از مقامات سابق یا بازنشسته خارجی یکی از ترفندها و تلاش‌های گروهک منافقین برای فریب افکار عمومی غرب و سیاستمداران این کشورها مبنی بر وجود حمایت گسترده از آن‌هاست.

آموزش منافقین در «نوادا»

«سیمور هرش»، خبرنگار و کارشناس سیاست خارجی آمریکایی که از دهه ۷۰ میلادی و در پی تهیه گزارش‌های تکان‌دهنده از جنگ ویتنام، به شهرت رسید، در سال‌های اخیر بر مسائل غرب آسیا متمرکزشده است در گزارش مفصل خود در «نیویورکر» به مناسبات آمریکا و تروریست‌های منافقین پرداخته و اسنادی مبنی بر ارائه کمک‌های مالی، فنی و آموزشی به منافقین در مراکز نظامی آمریکا ارائه کرده است. بر اساس گزارش «هرش»، سرفرماندهی مشترک عملیات ویژه آمریکا از سال ۲۰۰۵ آموزش تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در مرکز آموزشی کوهستانی در شمال ایالت «نوادا» آغاز کرد؛ مرکز مذکور که تحت تدابیر و اقدام‌های امنیتی شدید قرار دارد، در گذشته‌های دور محلی برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا بوده است.

خبرنگار آمریکایی در ادامه به گفته‌های یکی از اعضای بریده این گروهک تروریستی استناد می‌کند که می‌گوید «آموزش‌های ارائه‌شده به منافقین در آمریکا بر فراگیری سیستم‌های ارتباطی – عملیاتی متمرکز بود.» همچنین برخی از مقام‌های امنیتی سابق آمریکا تأکید دارند که دولت و نهادهای امنیتی آمریکا کاملاً در جریان فعالیت‌های منافقین هستند و حتی به تغذیه اطلاعاتی آن‌ها نیز می‌پردازند.

سخنرانی برای یک‌مشت دلار!

تاکنون گزارش‌های متعددی از پرداخت مبالغ هنگفت به مقام‌های آمریکایی و اروپایی برای ارائه سخنرانی ضد ایرانی از سوی منافقین منتشرشده‌اند؛ این در حالی است که منابع مالی منافقین خود از موضوع‌هایی است که جوهره اصلی منافقین را آشکار می‌کند. آن‌ها برای تأمین بودجه خود دست به قاچاق انسان و مواد مخدر، پول‌شویی، همراهی با کشورهای معاند و … می‌زنند؛ با وجود این مقام‌های آمریکایی برای کسب درآمد بین ۲۵ تا ۵۰ هزار دلاری از سخنرانی در رویدادهای منافقین در صف می‌ایستند.

روزنامه «آمریکن هرالد تریبیون» در سال ۲۰۱۷ به نقل از «فیلیپ گیرالدی»، افسر سابق بخش ضد تروریسم «سیا» در مورد رابطه منافقین با سیاستمداران آمریکایی نوشته بود «اگر یک گروهک یا سازمان تروریستی باشید و تمام دوره فعالیت خود را به ترور علیه ایران و خود آمریکا مشغول باشید، به‌راحتی می‌توانید با پرداخت پول دفتر لابی در واشنگتن، حتی در خیابان پنسیلوانیای منطقه کلمبیای آمریکا داشته باشید؛ اتفاقاً، فاصله چندانی هم از کاخ سفید و کنگره آمریکا ندارد و به‌راحتی ارتباط نزدیکی برقرار می‌شود.»

علیرغم اینکه «نیوزویک» در رابطه با وجه مالی سفر اخیر «پنس»، نوشت که وی از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده اما افشاگری‌ها درباره حساب‌های مالی «جان بولتون»، از دریافت دستمزد ۴۰ هزار دلاری فقط برای سخنرانی سال ۲۰۱۷ در رویداد منافقین حکایت دارد و این نشان می‌دهد که حق سخنرانی مایک پنس قطعاً کمتر از این مبلغ نبوده است.

او بخشی از حلقه به‌شدت ضدایرانی ترامپ بوده است؛ حلقه‌ای که نسبت به ایران آلرژی دارد و ازهراقدامی که علیه مردم ایران باشد حمایت می‌کند، حتی اگر به قیمت تحریم‌های شدید و ظالمانه علیه شهروندان یک کشور باشد. پنس اکنون یک مقام بازنشسته و سابق آمریکایی است. برای او چیزی بهتر از این نیست که بازنشستگی خود را با اظهارات تند و ضدایرانی و در جمع تروریست‌های ضدملی بگذارند و در کنار آن هم ده‌ها هزار دلار، علاوه بر هزینه پرواز و اقامت اختصاصی خود و همسرش در آلبانی را از این گروه ضدملی دریافت کند.

انتقاد کارشناسان آمریکایی از حمایت کاخ سفید از منافقین

«مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در دو پیام توییتری به مواضع دولت آمریکا و دستگاه حاکم بر مواضع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در واشنگتن در قبال گروهک تروریستی منافقین تاخت.

وی به توییت یک خبرنگار مسائل ایران درباره سخنرانی وزیر خارجه سابق آمریکا در این نشست پاسخ داد. آن خبرنگار نوشته بود: «مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ایالات‌متحده یکی از سخنرانان نشست سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در برلین بود. ایرانی‌های بسیاری از این گروه که قبلاً در لیست سازمان‌های تروریستی ایالات‌متحده بود، تنفر دارند».


این تحلیلگر آمریکایی در توییت دیگری درباره گروهک تروریستی منافقین نوشت: «وقتی موضوع تغییر رژیم مطرح باشد، سیاست ایالات‌متحده این بوده است که به معنای واقعی کلمه با هر کسی غیر از خود آن رژیم همسویی کند، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها از حمایت داخلی کمی برخوردار باشند، زنان را سرکوب کنند و حتی اسمشان القاعده باشد».

«دنیل دوپتریس» عضو اندیشکده آمریکایی «اولویت‌های دفاعی» و ستون‌نویس بخش سیاست خارجی در «نیوزویک» نیز در یک توییت با استهزا نوشت: «تصورش را بکنید که یک نفر "کارشناس" مسائل ایران باشد و فکر کند که سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک جنبش اپوزیسیون مردمی و مشروع است و دولت ایالات‌متحده باید از آن حمایت کند. اوه خدای من».



انتهای پیام/




ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار