کد خبر: ۱۷۷۸۹
تاریخ انتشار: 06 مرداد - 1401 08:31
با مطالعه و تحقیق در این زمینه مهمترین دلیل دین گریزی در میان جوانان را باید به حوزه شناخت و معرفت آنها نسبت به دین و درک جامعیت و واقعیت دین مرتبط دانست.
به گزارش فرقه نیوز؛ این روزها مساله دین گریزی و گرایش به فرقه ها و گروه های انحرافی به یکی از مباحث مهم و جدی تبدیل شده که متولیان مسائل دینی باید مطالعات جدی و حساب شده ای را در مورد آن انجام دهند.

اینکه چرا برخی از جوانان با کوچکترین شبهه و با دعوت فرقه های انحرافی به آنها علاقه نشان داده و به آنان می پیوندند مساله ای است که از ابعاد مختلف فکری، روانی، جامعه شناختی و... باید مورد ارزیابی جدی قرار داده و راهکارهایی برای مقابله با این مساله ارائه داد.

با مطالعه و تحقیق در این زمینه مهمترین دلیل دین گریزی در میان جوانان را باید به حوزه شناخت و معرفت آنها نسبت به دین و درک جامعیت و واقعیت دین مرتبط دانست؛ بسیاری از جوانان به خاطر عدم شناخت واقعیت و حقیقت دین ، با کمترین شبهه و سوالی نسبت به تمامیت دین دچار بد بینی شده و اسیر فرقه ها و گروه های انحرافی با صدها وعده و ادعا می شوند.

شواهد حاکی از آن است که امروزه بسیاری از جوانان جامعیت دین اسلام را درک نکرده و دین را در برخی از احکام دینی خاص محصور می دانند. آنها واقعیت های دینی و کارکردها و سودمندی دین را در حوزه فردی و اجتماعی نمی دانند. اینکه سبک زندگی اسلامی تا چه میزان می تواند سعادت و خوشبختی و زندگی بسامان را برای بشریت به همراه داشته باشد برای بسیاری از جوانان عزیز کشورمان غیر قابل درک است.

بنابراین به نظر می رسد مهمترین دلایل دین گریزی و فاصله گرفتن برخی از جوانان از حوزه دین را می بایست به عدم شناخت درست و صحیح از واقعیت های دین مرتبط دانست به همین دلیل اولین اقدامات باید در حوزه شناخت و معرفت جوانان صورت گیرد.

از دیگر سو ادعاهای دروغین و وعده های توخالی بسیاری از فرقه ها و گروه های انحرافی از دیگر عوامل گرایش به این فرقه ها و گروه ها به شمار می رود. این فرقه ها ادعا می کنند که مسیر خوشبختی و سعادت را بسیار سریع برای مخاطبان خود به ارمغان می آورند و با دادن وعده های رسیدن به قدرت و ثروت و کسب تجربه های معنوی و رسیدن به قدرت های ماورایی به جذب مخاطبان می پردازند.

بنابراین امروزه می بایست ابعاد مختلف دین گریزی ریشه یابی و عوامل آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده، مسیرها و روش هایی برای مقابله با این مساله پیدا نمود.


انتهای پیام/
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار