کد خبر: ۱۷۸۲۸
تاریخ انتشار: 15 آبان - 1401 08:24
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه شهرستان بانه
ماموستا عبدالرحمن خدایی، روز شنبه 14 آبان در جمع طلاب اهل سنت و جمعی از فعالان سیاسی شهرستان بانه به سخنان تفرقه افکنانه روز جمعه خطیب مسجد مکی زاهدان به شدت واکنش نشان داد.
به گزارش فرقه نیوز؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه شهرستان بانه اظهار کرد: ملت ایران از هر دین و مذهبی زندگی مسالمت آمیزی در کنار همدیگر دارند و تاکنون هیچ کسی نتوانسته اند که بین آنها اختلاف ایجاد کند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: دشمن همواره برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمین مسئله شیعه و سنی را مطرح می کند، لذا ما باید هوشیار باشیم و بدانیم چه بر زبان خویش می آوریم. بنابراین نباید با سخنان خود زمینه سوءاستفاده دشمنان این آب و خاک را فراهم آوریم زیرا خروجی این سخنان انسجام شیعه و سنی را برهم می زند.

ماموستا خدایی تصریح کرد: ما مردم اهل سنت و تشیع با هم نه تنها مشکلی نداریم بلکه برادروار باهم زندگی می کنیم، اما سخنان برخی از عالمان دینی باعث می شود که این برادری و انسجام مخدوش شود که این همان برنامه دشمنان وحدت جهان اسلام است.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: متاسفانه روز گذشته مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه سخنانی به زبان آورد که نه تنها بوی تفرقه می دهد بلکه به نوعی تمامیت ارضی کشور و نظام را زیر سؤال می برد و به نوعی تهدید امنیت ملی کشور محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان بانه افزود: بیان این سخنان از تریبون نماز جمعه به نوعی تشویق مردم به اغتشاش و قانون گریزی است و باید گفت که این سخنان نقشه های دشمنان را برای اجرا تسهیل می کند.

ماموستا خدایی گفت: در هفته های اخیر دشمنان با تمام توان آشوبگران و قانون شکنان را رسما و علنا حمایت کرده اند و در داخل نیز برخی با بیان سخنان خود زمینه سوءاستفاده بیشتر دشمنان و بدخواهان را فراهم می آورند که این امر خیانت به کشور و وطن محسوب می شود.


انتهای پیام/
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار