کد خبر: ۲۱۳۶
تاریخ انتشار: 26 دی - 1394 13:21
از آنجا که فرقه های صوفیه و مسلک های مرتبت با آن در هر محیطی وارد شوند رنگ آن محیط را به خود می گیرند، بعد از ورود و نفوذ به اسلام ناب محمدی رنگ اسلامی به خود گرفتند و قسمتی از فرهنگ و دستورات اسلامی در مسلک خود وارد کردند و برای وفق دادن اعتقادات خود با عقاید و احکام اسلامی دست به جعل آیات و اخبار و احادیث زدند.
فرقه نیوز بخش تصوف، بزرگان فرقه صوفیه اعتقاد دارند امروزه مخالفت های مردمی با این فرقه انحرافی به خاطر مسائل سیاسی است این در حالی است که مخالفت با سلوک پوشالی صوفیه از زمان تاسیس آن صورت گرفت به نحوی که حتی نیم قرن قبل هم که اوج رواج صوفیگری بود علمای اسلام از آن به عنوان بقایای خرافات یاد می کردند.
 
ایچ.ای.آر.گیب(H.A.R.Gibb)یکی از مورخان تمدن اسلامی در پنجاه سال قبل ادعا کرد مسلمانان تصوف را بقایای خرافات و عقب ماندگی فرهنگی و انحراف از اسلام ناب می دانند.
 
این ادعای ایچ.ای.آر.گیت در پنجاه سال قبل به راحتی نشان از شناخت شیعیان از این سلوک پوشالی به ظاهر عرفانی است که اسلام و تصوف را دو واژه بیگانه از هم می دانند.
 
نکته جالب در سلوک پوشالی تصوف این است که بعد از گذشت قرن ها از تاسیس آن هنوز تعریف مشخصی در مورد آن وجود ندارد حتی در متون کهن تاریخی درباره کلمه صوفی و تصوف تعاریف بسیاری وجود دارد و هر فرقه و مسلکی برای خود تعریف جدیدی ارائه داده است.
 
از آنجا که فرقه های صوفیه و مسلک های مرتبط با آن در هر محیطی وارد شوند رنگ آن محیط را به خود می گیرند، بعد از ورود و نفوذ به اسلام ناب محمدی رنگ اسلامی به خود گرفتند و قسمتی از فرهنگ و دستورات اسلامی در مسلک خود وارد کردند و برای وفق دادن اعتقادات خود با عقاید و احکام اسلامی دست به جعل آیات و اخبار و احادیث زدند و بزرگان دین از جمله سلمان و ابوذر را جزء بزرگان خود دانستند و کار را به جای رساندند که علی بن ابیطالب را خرقه پوش کردند.

اما از آنجا که تفکر و تربیت و اعتقادات اسلام ناب محمدی با سلوک پوشالی تصوف قابل تطبیق نیست همه تلاش این گروه بی‌نتیجه ماند و از هر طرف توسط مردم و علما مورد هجمه قرار گرفتند تا ثابت شود تصوف و اسلام دو واژه بیگانه از هم است.

همچنین که امروز شاهد آن هستیم این فرقه تناقضات بسیار زیادی در گفتار و کردار با اسلام ناب و عرفان اسلامی دارد.

 

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر: