کد خبر: ۳۹۶۱
تاریخ انتشار: 26 دی - 1394 13:21
یک پژوهشگر فرق و ادیان: در زمان اوج اختناق و فشار بر روحانیت شجاع و انقلابی و در زمانی که بزرگ‌ترین مراجع وقت محکم ترین مواضع را برضد رژیم شاه می گرفتند، برخی مانند شیخ محمود حلبی، رهبر انجمن منحرف حجتیه دولت و مسئولین امنیتی را دعا کرده، اعمالشان را تأیید می‌کردند و نامه فدایت شوم برای شاه می نوشتند و این عین تفکر قاعدین در طول تاریخ است.
اخذ مجوز برای تاسیس دبستان؛ ماموریت جدید انجمن حجتیه

به گزارش فرقه نیوز، امیریوسف محبّی پژوهشگر فرق و ادیان عصر روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (سلام الله علیها) با اشاره به مولفه ها و شاخص های انجمن حجتیه در طول تاریخ به خصوصیات اندیشه قاعدین پرداخت و گفت: جریان شناسی قاعدین در طول تاریخ این گواه را می دهد که نه تنها این اندیشه در زمان پیامبران الهی و ائمه معصومین (علیهما سلام) بوده است بلکه دلیل تمام ظلم هایی که بر مسلمانان شده است به خاطر کوتاهی و بی تفاوتی قاعدین می باشد.

وی ادامه داد: با بررسی قرآن و روایات معصومین علیهم السلام در می یابیم که هر گاه اسلام در خطر بوده است و نیازمند مجاهدت مجاهدان، جهاد انقلابیون و تلاش تلاشگران بوده است عده ای کم کاری و کوتاهی کرده و به بهانه های مختلف از تلاش و جهاد سر باز زده و حاضر می شوند در کنار مریضان و زمین گیران بنشینند و از دور نظاره گر پیروزی یا شکست اسلام در نبرد حق علیه باطل باشند.

این پژوهشگر در ادامه گفت: در خیانت قاعدین همین بس که که اگر قاعدین در کنار ائمه (علیهم السلام) و همچنین گوش به فرمانشان بودند، هیچگاه به ائمه(علیهم السلام) و اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) ظلم نمی شد و حکومت اسلامی به دست صاحبان اصلی آن می افتاد و اسلام به بهترین نحو پیاده می شد. یعنی نه سقیفه ای شکل می گرفت نه فاطمیه ای، نه 25 سال خانه نشینی و غم غربت حضرت علی(علیه السلام) رخ می داد، نه شهادت در اوج غربت امام حسن(علیه السلام)،نه کربلایی، نه تاسوعایی و نه عاشورایی، نه زندان و نه تبعیدی و نه غیبتی.

محبی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران نهضت امام خمینی(ره) نیز قاعدین کارشکنی های فراوانی داشتند، گفت: این که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی انجامید به این معنا نیست که در زمان امام خمینی (ره)، همه مردم مجاهدت کرده و  قاعد نبودند. بلکه در زمان نهضت امام خمینی(ره) نیز قاعدین وجود داشتند. و ضمن گوشه نشینی های عافیت طلبانه شان، به جناح کفر نیز کمک کرده و تمام تلاش خود را بر عدم تشکیل حکومت اسلامی و تضعیف نهضت اسلامی امام خمینی(ره) کردند.

وی مهمترین گروه قاعد در نهضت امام خمینی (ره) را انجمن منحرف حجتیه دانست و گفت: در زمان اوج اختناق و فشار بر روحانیت شجاع و انقلابی و در زمانی که بزرگ‌ترین مراجع وقت محکم ترین مواضع را برضد رژیم شاه می گرفتند ، برخی مانند شیخ محمود حلبی، رهبر انجمن منحرف حجتیه دولت و مسئولین امنیتی را دعا کرده، اعمالشان را تأیید می‌کردند و نامه فدایت شوم برای شاه می نوشتند و این عین تفکر قاعدین در طول تاریخ است.

محبی ادامه داد: رابطه بین انجمن حجتیه و دستگاه طاغوت دو طرفه بوده و رژیم تادندان بهائی شاه نیز از این گروه به ظاهر ضد بهائی حمایت کرده و آنها را مورد تایید خود می دانستند. و اسناد ساواک نیز حاکی از آن است که شیخ محمود حلبی همکاری های ویژه ای با ساواک داشته است.

وی در پایان ضمن خواندن فرازهایی از منشور روحانیت امام خمینی(ره)، به مواضع حضرت امام نسبت به انجمن منحرف حجتیه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر منشور روحانیت در بین طلاب مظلوم واقع شده است لذا بر هر طلبه لازم است که بارها و بارها آن را خوانده و به دیگران نیز پیشنهاد دهد .

 

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: