کد خبر: ۴۵۴۹
تاریخ انتشار: 26 دی - 1394 13:21
آیت الله علم الهدی:
امام جمعه مشهد گفت: استکبار به وسیله تحجر و افراد خودفروخته، جامعه اسلامی را به جان هم می‌اندازد و خود از این دعوا سود می‌برد، بهترین راه برای مقابله با تحجر آگاهی روحانیت از اصل و اساس تحجر است.
11

به گزارش فرقه نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی که به همت موسسه راهبردی حق پژوهی در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروزه تحجر در حوزه‌های علمیه و جامعه نفوذ کرده است و بهترین راه برای شناسایی فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور، بیانات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: تحجر ریشه تاریخی دارد که امروزه بسیاری از ابزارش در دست استکبار است و ما باید برای مقابله با تحجر به تاریخ تحجر در اسلام توجه کنیم.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در تاریخ گروهی با بیانات انبیاء و پیامبران مخالفت می‌کردند و ولایت را نمی‌پذیرفتند که این آغازکننده تحجر بود و در آغاز تاریخ اسلام هم این موضوع دیده شد که تحجر جاهلیت عرب نمایان شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) با تحجر در اسلام مقابله کرد و حضرت علی (ع) جریان سیاسی و اجتماعی را مانند زمان پیامبر(ص) می‌خواستند، اما جریان‌ها و اشخاصی در قالب تحجر به مقابله با اندیشه امام علی(ع) آمدند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: شیطانی‌ترین و متحجرترین جریان انحرافی، سلفی‌گری است که استکبار این جریان را برای تغییر اسلام به وجود آورده و تا به امروز این جریان در اختیار دشمن است.

وی تشریح کرد: استکبار امروزه در قالب تحجر در موازین دین اسلام به نفع خود تغییر ایجاد می‌کند و متأسفانه برخی از کشور‌های مسلمان از این تغییرات پیروی می‌کنند؛ همچنین استکبار از تحجر برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور قشر مادی‌گرا در بستر تحجر، بیان کرد: در دنیای امروز اسلام، جریانات خوشگذران، مادی‌گرا و تجمل‌گرا در بستر تحجر قرار دارند و انقلاب اسلامی با این اندیشه مخالف است و در انقلاب اسلامی این قشر نمی‌تواند دوام داشته باشد.


امام جمعه مشهد متذکر شد: بعضی از افراد در کنار دین هر عملی که می‌خواهند را انجام می‌دهند، اما زمانی که وقت جهاد است این افراد نسبتی با دین ندارند، عیش و نوش در کنار دین در اسلام جایگاهی ندارد و با این تحجر باید مقابله شود.

این مسئول یادآور شد: جریان تحجر خاستگاه کسانی بوده که از پول بیت‌المال ثروت کلانی را به دست آورده‌اند و می‌خواهند جامعه را در مسیر اهداف خود تغییر دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی توضیح داد: برخی عقیده دارند اسلام بر تمامی اعمال و رفتار منطبق است، اما اسلام در هر زمینه و اندیشه‌ای دستوری خاص دارد که باید به دقت به آن توجه شده و راهکار‌هایی از دل قرآن متناسب با جریانات و منطق دنیای امروز تبیین شود.

وی بیان داشت: افرادی به بهانه اینکه دیگر اصول اسلام که در یک هزار و 400 سال پیش معرفی شده، پیاده نمی‌شود به سمت تحجر می‌روند، اما اصول اسلام پایان‌ناپذیر است و راهکار اجرایی هر دوره باید از دل دستورات اسلام شناسایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تحجر با پیدایش راهکارهای جدید برای دستورات اصیل اسلام مخالف است و در راستای افکار خود راهکار تبیین می‌کند، تحجر یعنی تحولات را قبول نکردند که متأسفانه در جامعه مذهبی ما یک سری افراد هستند که اصول را قبول دارند، اما بر اجرای راهکار‌های 200 یا 300 سال گذشته اصرار دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما باید دکترین سیاسی امامت، ولایت و تداوم وحی را مناسب با دنیای امروز با استنباط آیات قرآنی به پیش ببریم، اما کسانی منطق و تحول دنیای امروز را باور ندارند.

امام جمعه مشهد عنوان داشت: استکبار به وسیله تحجر و افراد خودفروخته، جامعه اسلامی را به جان هم می‌اندازد و خود از این دعوا سود می‌برد، بهترین راه برای مقابله با تحجر آگاهی روحانیت از اصل و اساس تحجر است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: امروز اسلام به نقطه‌ای رسیده که جبهه‌ای از کفر در مقابلش ایستاده و اگر اعتقاد داریم که انقلاب بر حق است باید به کمک انقلاب برویم و افراد متحجر که به این موضوع شک دارند نباید در امور دخالتی داشته باشند.

وی ادامه داد: متحجر که به انقلاب شک دارد به ایستادگی ما در مقابله با استکبار ضربه می‌زند و این افراد دانسته و یا نادانسته در جبهه‌ دشمن قرار گرفته‌اند، همچنین با شکل‌گیری جبهه اسلام و کفر در مقابل هم هرکسی در جبهه اسلام نباشد، ضد انقلاب است.

امام جمعه مشهد در پایان تأکید کرد: تحجر یعنی اسلام آمریکایی و اگر روحانیون و حوزه، فکری اقدامی برای مقابله با این تحجر نکنند این تحجر ریشه انقلاب و اسلام را نابود می‌کند؛، بنابراین باید در راه مقابله با تحجر به رهنمودها و راهکارهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری توجه کنیم.

 

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار