کد خبر: ۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: 09 آذر - 1395 09:07
کارگروه شورای فدراسیون روسیه در حال تدوین قانونی است که فعالیت فرقه‌های مذهبی نوظهور و مخرب را متوقف کند.

به گزارش فرقه نیوز، یلنا میزولینا،  معاون رئیس کمیته شورای فدراسیون قانون اساسی گفت: ماده‌ای به قانون اساسی روسیه اضافه می‌شود تا جلوی فعالیت فرقه‌های مخرب  گرفته شود.


به گفته وی در قانون اساسی کنونی روسیه چنین ماده‌ای وجود ندارد و تا کنون بیش از ۵۰۰  فرقه مخرب در حال  فعال در کشور هستند که اکثر آنها  در همه مناطق بطور آزادانه فعالیت تبلیغی می‌کنند.


این مقام روس افزود: فرقه‌های معاصر  تحت پوشش سازمان‌های مختلف هویت خود را مخفی نگه می‌دارند و  به آموزش روانی جامعه پرداخته، سمینارهای تکامل برگزار می‌کنند و در بعضی موارد حتی با فریبکاری توضیح می‌دهند که چطور می‌توان تا آخرالزمان زنده ماند و یا به سیاره دیگر رفت.


وی ادامه داد: افراد مختلفی به دام این نوع کلاهبرداران می‌افتند و با استفاده از  روش‌های مختلف تأثیر روانی، این افراد را کاملا بی‌اراده می‌کنند و پس از آن تمام دار و ندار و پول آنها را تصاحب می‌کنند.


میزولینا خاطرنشان کرد: به جای دلبستگی به فرقه های دروغین، باید برپایه‌های مستحکم دینی تکیه شود تا ریشه گروه‌های فتنه گر نابود شود.

پیشتر وزارت دادگستری روسیه اعلام کرده بود، از سال 2015 تا 2016 میلادی 52  سازمان فرقه‌ای در 24 منطقه روسیه بر اساس حکم دادگاه منحل شدند.منبع: ایسنا

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار